Acasă » Electricitate » Hidroelectrica: profit în creștere cu 30%, câștigă ultimul proces cu Energy Holding

Hidroelectrica: profit în creștere cu 30%, câștigă ultimul proces cu Energy Holding

14 octombrie 2016
Electricitate
Hidroelectrica
Bogdan Tudorache

Hidroelectrica a înregistrat în luna septembrie 2016 un profit brut estimat de 93 milioane lei, dublu faţă de aceeaşi perioada a anului 2015 şi un profit estimat cumulat pe primele 9 luni ale anului 2016 de 1,13 miliarde lei, reprezentând o creştere de 30% faţă de perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat. Pentru 2016 este previzionat un profit de 1,4 miliarde lei.

Producţia lunii septembrie 2016 de 1,1 TWh determina la 9 luni un total de 13,14 TWh faţă de numai 12,49 TWh realizaţi în aceeaşi perioada a anului 2015.

Rezultatele înregistrate de Hidroelectrica sunt cu atât mai deosebite cu cât acestea sunt realizate pe fondul unei scăderi generalizate la nivelul primelor 9 luni 2016 a preţurilor din piaţă de energie electrică faţă de anul 2015, şi se datorează măsurilor implementate cu succes de societate pe linia optimizării costurilor şi veniturilor precum şi a creşterii producţiei.

Procesul cu „băieții deștepți”

Tribunalul Bucureşti a dat câştig de cauza Euro INSOL şi Hidroelectrica în cererea formulată de Energy Holding, prin care şi acest trader solicită despăgubiri de la Hidroelectrica pentru denunţarea contractului de vânzare energie de către administratorul judiciar Euro INSOL, a anunțat compania specializată în insolvență.

”Reamintim că acţiuni în despăgubire au formulat şi traderii de energie Alpiq Romenergie şi Alpiq Romindustries, fiind de asemenea respinse de Tribunalul Bucureşti. Prin sentinţa civilă pronunţată miercuri, 12.10.2016 de Tribunalul Bucureşti în dosarul 22062/3/2013 instanţa a respins acţiunea în despăgubiri introdusă de Energy Holding şi a obligat-o şi la plata cheltuielilor de judecată către Hidroelectrica în suma de 168.952,24 lei onorarii avocaţiale şi de expert” se arată în comunicat.

Energy Holding este traderul care ceruse cele mai mari despăgubiri pentru denunţare, respectiv suma de 1,1 miliarde lei (250 milioane Euro).

După intrarea Hidroelectrica în insolvenţă administratorul judiciar Euro INSOL a denunţat contractul de vânzare cumpărare energie electrică nr. 33CE/14.01.2004 încheiat între Hidroelectrica şi Energy Holding.

Energy Holding a contestat în faţă instanţei măsură denunţării, contestaţia să împotriva denunţării contractului fiind irevocabil respinsă.

”Derularea contractului 33CE/14.01.2004 încheiat cu Energy Holding a însemnat pentru Hidroelectrica o pierdere de 1.441.038.270 lei, doar pentru perioada 2006 – 31 mai 2012. Evident, în mod corelativ, această pierdere pentru Hidroelectrica s-a tradus în profit pentru Energy Holding.

La deschiderea procedurii insolvenţei în iunie 2012 Hidroelectrica era cea mai îndatorată companie din România, având datorii record de 4,3 miliarde de lei, pierderi de 170 de milioane de Euro acumulate în anii 2011 — 2012 şi un minus în trezorerie de 763 de milioane de lei.”

Producătorul de electricitate a ajuns de la pierderi de 700 de milioane de lei în 2011 — 2012, la un profit de 901 milioane de lei în 2013, de 1,157 miliarde de lei în 2014 şi de 1,110 miliarde de lei în 2015, pentru 2016 fiind previzionat un profit de 1,4 miliarde lei.

”Doar din disponibilizarea cantităţii de energie din contractul Hidro-Energy Holding, Euro INSOL a generat pentru Hidroelectrica în patru ani de zile (august 2012 – august 2016) venituri suplimentare de peste 600.000.000 lei.”

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *