Acasă » Petrol și Gaze » F. Cîțu: Eliminarea supraccizei a redus prețul la pompă; majorarea accizei clasice este o actualizare cu inflația

F. Cîțu: Eliminarea supraccizei a redus prețul la pompă; majorarea accizei clasice este o actualizare cu inflația

2 ianuarie 2020
Consumatori
Bogdan Tudorache

Ministerul Finanțelor (MFP) a operat o modificare care i-a controversat pe unii specialiști. Imediat după promulgarea legii care elimina supraacciza pentru combustibili, MFP a majorat nivelul accizelor clasice cu aproximativ 9%, motivând majorarea prin indexarea cu inflația.

”Pentru ca lumea să nu înceapă anul cu știri contradictorii. După ce legea care elimina supraacciza a fost promulgată, MFP a recalculat nivelul accizei care să țină cont de legea promulgată și de articolele 342 și 442 din Codul fiscal. Cele două articole actualizează acciza în funcție de indicele de creștere a prețurilor de consum publicat de INS”, susține ministrul Finanțelor, Florin Cîțu.

Odată cu eliminarea supraacizei, prețul combustibililor la pompă ar fi trebuit să scadă cu circa 45 de bani pe litru, însă transmisia în piață, în urma majorării accizei clasice, a avut loc la un nivel de 32 de bani.

Majorarea accizei are loc în contextul în care nivelul minim admis pe plan european ar fi fost încălcat de România. Parlamentul adoptase încă de la mijlocul lunii decembrie un nivel nou pentru 2020 al accizelor clasice, însă MFP a considerat că nu se înscrie indexului corect de inflație.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *