Acasă » Electricitate » EDF nu poate limita vânzările de energie nucleară către concurenți: autoritatea de reglementare

EDF nu poate limita vânzările de energie nucleară către concurenți: autoritatea de reglementare

31 octombrie 2018
Electricitate
energynomics

EDF nu poate limita cantitatea de energie electrică ieftină disponibilă pentru concurenții săi, a declarat luni autoritatea de reglementare a energiei.

În cadrul așa-numitului mecanism ARENH, mulți concurenți mai mici ai EDF au dreptul de a cumpăra până la 100 de terawați oră (TWh) – aproximativ un sfert din producția anuală de energie nucleară controlată de stat – pentru a compensa monopolul EDF asupra producției nucleare și a stimula concurența. În ultimii ani, concurenții au utilizat în mod limitat acordul, deoarece prețurile de pe piață erau sub prețul ARENH, care a fost stabilit la 42 de euro pe MWh începând cu 2012, potrivit Reuters.

Dar, cu prețurile de piață majorate acum în jur de 75 de euro pe MWh, cererea de acces la mecanism este ridicată. Furnizorii alternativi de energie au susținut că volumul disponibil al ARENH a fost limitat de cererea subsidiarei EDF Sowee, care, la fel ca alți furnizori alternativi, oferă rate de piață competitive și nu tarife reglementate de energie, precum EDF.

Autoritatea de reglementare a pieței franceze, CRE, a declarat că înainte de următoarea licitație ARENH din 21 noiembrie și a unui nou decret guvernamental de revizuire a mecanismului, cererea pentru ARENH nu poate diminua volumele disponibile pentru alți furnizori.

CRE a adăugat că dorește, deasemenea, să evite o astfel de cerere, care să ducă la creșterea prețurilor energiei. „Din aceste motive, CRE a decis ca în cazul în care există o cerere mai mare decât limita de volum ARENH, cererea companiilor controlate de EDF va fi pe deplin limitată pentru acea parte a volumului care depășește limita”, a afirmat instituția.

Cu toate acestea, unitățile EDF ar putea cumpăra energie suplimentară de la societatea-mamă în aceleași condiții de care se bucură concurenții săi. Piața franceză de retail a fost deschisă concurenței cu mai mult de un deceniu în urmă, însă, în ciuda pierderii a aproximativ 100.000 de clienți pe lună în contul noilor operatori de pe piață, EDF are încă o cotă de piață de aproximativ 82% pe segmentul gospodăriilor franceze.

Cei mai mari competitori ai EDF sunt Engie și Direct Energie, dar retaileri precum Leclerc și Casino, precum și firmele străine, cum ar fi ENI din Italia, câștigă, de asemenea, cote de piață, alături de zeci de furnizori mici de distribuție, cum ar fi Enercoop și ekWateur.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *