Acasă » Electricitate » E.ON și MOL România au lansat la Iași a 5-a stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice din cadrul proiectului NEXT-E

E.ON și MOL România au lansat la Iași a 5-a stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice din cadrul proiectului NEXT-E

26 februarie 2019
Electricitate
energynomics

E.ON Energie România a pus în funcțiune într-o benzinărie MOL din Iași cea de-a cincea stație de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice din cele 19 unități pe care și-a propus să le instaleze în România în cadrul proiectului NEXT-E. Proiectul este susținut din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF).

Amplasată în perimetrul benzinăriei MOL din cartierul ieșean Păcurari, stația are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei mașini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.

În județul Iași au fost deja puse în funcțiune două stații de încărcare în localitățile Târgu Frumos și Cristești, care se adăugă celor deschise în Tașca (jud. Neamț) și Adjud (jud. Vrancea). Totodată, se are în vedere finalizarea și punerea în funcțiune, în luna martie a altor stații în localitățile Piatra Neamț și Roman (jud. Neamț), precum și în localitatea Scheia (jud. Suceava). În fiecare locație va fi instalată câte o stație de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare stație va avea minimum 2 locuri de parcare.

Până la sfârșitul anului viitor, E.ON își propune să implementeze proiectul pe ruta Iași-Gheorghieni-Tg. Mureș, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toți posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul. O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iași de București, se află în plină dezvoltare.

„Statisticile care arată o creștere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute în România sunt extrem de îmbucurătoare, pentru că indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante și sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă. În acest context, se pune tot mai serios întrebarea dacă va reuși infrastructura de încărcare să țină pasul cu această tendință. Noi credem că este esențial să venim în întâmpinarea dorințelor și a nevoilor posesorilor de autovehicule electrice și nu numai, oferindu-le un acces facil la stațiile de încărcare. Practic, vrem să fim alături de ei în toate călătoriile lor electrice astfel încât să aibă o experiență cât mai plăcută”, a declarat Dan Morari, director general al E.ON Energie România.

„Ne bucurăm să asistăm astăzi, în stația MOL Iași Păcurari, la deschiderea uneia dintre cele 40 de stații de încărcare a vehiculelor electrice care vor fi instalate în cadrul proiectului NEXT-E. Grupul MOL a adoptat în urmă cu 3 ani Strategia 2030, o viziune care stabilește principalele direcții ale companiei pentru perioada următoare. Unul dintre fundamentele care au stat la baza dezvoltării acestei Strategii a fost dorința MOL de a deveni prima alegere pentru clienții săi. Suntem conștienți că trăim vremuri de schimbare majoră, care se va reflecta puternic inclusiv în obiceiurile de consum ale clienților noștri, însă noi suntem pregătiți să le anticipăm nevoile și să le oferim cele mai bune soluții”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL Romania.

Toate cele 40 de stații din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanța-București-Timișoara și Iași-Tîrgu Mureș – Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 și impact redus asupra mediului.

Stațiile vor fi integrate într-un sistem de monitorizare și gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unități și are posibilitatea de a rezolva de la distanță eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la stațiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanțare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorțiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanțare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, vor fi instalate, până în anul 2020, un număr de 222 de stații de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) și 30 de stații de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport și a rețelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanțe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în șase state membre, cu legături către țările vecine.

Consorțiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika în Slovacia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele șase țări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croația, PETROL (în Slovenia și Croația), precum și Nissan și BMW.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *