Acasă » Electricitate » Consiliul Concurenței cere CFR să permită operatorilor să-și aleagă furnizorii de energie

Consiliul Concurenței cere CFR să permită operatorilor să-și aleagă furnizorii de energie

31 august 2021
Distribuţie
Bogdan Tudorache

Consiliului Concurenței recomandă companiei de cale ferată deținute de statul român, CFR, să permită operatorilor de marfă să-și aleagă furnizorii de energie, conform unui comunicat remis Energynomics.

Astfel, Consiliul cere CFR să asigure ”crearea condițiilor tehnice astfel încât Operatorii de Transport Feroviar (OTF) să-și poată alege furnizorul de energie electrică, ceea ce ar conduce la reducerea valorii facturilor pentru curentul de tracțiune, pe care o achită OTF și, implicit, la creșterea profitabilității transportului feroviar de marfă și la tarife mai mici pentru utilizatorii acestui serviciu”, se mai arată în comunicat.

”În prezent, OTF nu au posibilitatea de a-și alege furnizorul de energie electrică, deși piața energiei este liberalizată, furnizorul unic pentru sistemul feroviar fiind Electrificare CFR, filială deținută integral de CNCF CFR SA”, mai susțin oficialii Concurenței.

Această recomandare vine în urma studiului realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, care a sintetizat principalele aspecte ce caracterizează transportul feroviar de marfă din România.

În anul 2020, în condițiile pandemiei generate de SARS – Cov 2, traficul feroviar de marfă s-a diminuat cu 6,6%, iar numărul trenurilor de marfă puse în circulație a scăzut cu 15,4%, față de anul anterior. În același timp, cantitatea de marfă transportată cu trenul, exprimată în tone nete-km, s-a diminuat cu 14,7%, iar veniturile OTF de marfă au înregistrat o scădere de 13,7%, arată Studiul CNSDF.

Principalii OTF, din punct de vedere al veniturilor realizate din transportul de marfă pe calea ferată, sunt: CFR Marfă, Grup Feroviar Român, Deutsche Bahn Cargo și Unicom Tranzit, iar din punct de vedere al Indicatorului parcursului trenurilor (tren-km) în trafic național și internațional de marfă, CFR Marfă și Grup Feroviar Român sunt cei mai importanți competitori.

 

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Un comentariu la „Consiliul Concurenței cere CFR să permită operatorilor să-și aleagă furnizorii de energie”

  1. Este o gresala acest lucru, care va complica manipularea energiei electrice la calea ferata, di deci o va scumpi pentru toti. Operatorii utilizeaza infrastructura asa cum e, cu sina, electricitate, traductoare si semnalizari, pamint de sub sina, etc si platesc ca atare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *