Acasă » Electricitate » Boldijar, Bosch: În România creșterea a fost și va rămâne de două cifre

Boldijar, Bosch: În România creșterea a fost și va rămâne de două cifre

26 mai 2017
Electricitate
Bogdan Tudorache

Creșterea economică a României de 5,6% în primul trimestru a fost resimțită pozitiv de investitori străini precum Bosch, companie prezentă cu mai multe divizii pe plan local, a declarat pentru energynomics.ro directorul general Mihai Boldijar.

”Am resimțit pozitiv creșterea economică, avem pe primele patru luni o creștere foarte mare, care o depășește pe cea de anul trecut. Această creștere o resimțim la nivel de grup și în România, unde avem foarte multe proiecte. La nivel de grup am început anul cu 12% în primele luni, peste anul trecut. La nivelul României vom avea o creștere de două cifre”, a declarat Boldijar.

În 2016 investițiile Bosch în România au atins 63 de milioane de euro, iar numărul angajaților aproape s-a dublat, urcând la aproximativ 5.000 în prezent (la finalul anului 2016 erau circa 4.800).

”În domeniul termotehincii, industria este în plină transformare, în ultimii ani creșterea fiind în cifră triplă, spune, la rândul său”, directorul de vânzări al diviziei Termo, Adrian Bălșanu.

Divizia de Termotehnică a continuat creșterea vânzărilor pe toate segmentele de produse în 2016 și s-a bucurat de succes în special în ceea ce privește centralele termice în condensare.

”Piața termo din România este într-o continuă transformare, ne îndreptăm către 90% centrale termice în condensare, față de doar 5% în 2014”, ne-a declarat Bălșanu.

Una din problemele Bosch  o reprezintă găsirea resurselor umane disponibile.

”Chiar dacă este din ce în ce mai greu să găsim resurse umane disponibile, mai ales în orașe suprasaturate precum Timișoara, bunul renume al mărcii face ca în orașe precum Cluj candidații să vină singuri către noi”, ne-au declarat oficialii companiei.

”Ne-ar ajuta construcția infrastructurii și să putem merge în orașe precum Bistrița, unde încă există mână de lucru disponibilă. Crearea infrastructurii ar duce la crearea de noi locuri de muncă, iar autoritățile trebuie să înțeleagă acest lucru”, au spus aceștia.

Rezultate bune pentru 2016 

Bosch a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creștere semnificativă de 22 de procente față de anul anterior.

Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere față de anul trecut de aproximativ 58 de procente.

Bosch numără în prezent aproximativ 5.000 de angajaţi în România – o creștere cu peste 50 de procente față de anul trecut, în acord cu dezvoltarea pozitivă a afacerii în ţară. Se preconizează o creștere a acestui număr în 2017, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara.

Bosch investeşte puternic în România

Ca parte a angajamentului său solid față de România, Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016 – în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producție pentru Soluții de mobilitate și a activităților de cercetare și dezvoltare. La fabrica de componente auto electronice din Jucu, compania produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unități electronice pentru siguranță, care oferă siguranță în trafic și crește confortul condusului.

Bosch construiește la fabrica din Jucu un centru multifuncțional. Acesta va fi dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar și dezvoltării continue a angajaților Bosch. În plus, unitatea de producție din Blaj și-a mărit capacitatea de producție în 2016 în sectorul Soluții de mobilitate pentru senzori și componentele electronice pentru grupul motopropulsor.

Fabrica din Blaj, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să își consolideze poziția în viitor, extinzându-și capacitatea de producție. În plus, Bosch planifică să investească în Blaj în următorii doi ani în construirea unui depozit nou și a unei clădiri suplimentare de birouri.

În calitate de furnizor de top şi utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată în România: Bosch operează deja 150 de proiecte de Industrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unitățile de producție de la Blaj și Jucu deja utilizează tehnologie de ultimă oră în procesul de producție.  De exemplu, mașinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreținere poate să verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau să acceseze documentația mașinii.

Dezvoltare dinamică a Centrului de Inginerie Bosch din Cluj

O altă investiţie importantă a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operațiuni hardware și mecanice, precum testarea și verificarea calității produselor. Momentan, sunt peste 170 de ingineri în Cluj, care lucrează la teme strategice precum asistența la condus și conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor și dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistență la condus sunt precursoarele conducerii automatizate și pot preveni accidente, crescând siguranța și confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intenționează să își extindă operațiunile în România în următorii doi ani.

Performanţă puternică în toate sectoarele de activitate ale Bosch

Toate sectoarele de activitate ale companiei au contribuit la dezvoltarea pozitivă în 2016 în România. În sectorul de activitate Soluții de mobilitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat un nou record de vânzări, pentru al treilea an consecutiv, în toate segmentele de produse: piese de schimb, echipamente de diagnoză și acumulatori.

Având noi parteneri, rețeaua Bosch a crescut la 328 de service-uri,  fiind cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România. În același timp, sectorul Tehnologie pentru construcții și energie a înregistrat o dezvoltare pozitivă anul trecut.

În plus, sectorul Bunuri de larg consum s-a prezentat foarte bine anul trecut. Afacerea cu aparate electrocasnice a înregistrat din nou o creștere cu două cifre în 2016, depășind piața locală. În cei 17 ani pe piața locală, BSH Electrocasnice a livrat familiilor din România 3,7 milioane de electrocasnice. În acest an, prin lansarea de noi produse, precum plitele pe gaz cu tehnologie FlameSelect, pentru o ajustare precisă a flăcării, sau robotul de bucătărie OptiMum, cu cântar integrat și temporizator, compania preconizează o creștere a cifrei de afaceri cu două cifre pe piața din România. Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în anul 2016, în special în segmentul sculelor profesionale. De anul trecut, sculele Bosch sunt disponibile și în marile lanțuri de magazine. Divizia a obținut rezultate excelente și în segmentul sculelor de grădinărit și al telemetrelor inteligente cu laser, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente.

Zece ani de servicii de externalizare a proceselor de afaceri în România

Bosch Service Solutions din Timișoara a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în 2016, fiind principala locație din Europa ce oferă servicii externalizate (BPO) pentru Grupul Bosch. Diversitatea lingvistică reprezintă unul din atuurile importante ale locaţiei, care oferă servicii în 20 de limbi de circulaţie internaţională. Prezentă pe piața din România din 2007, compania sărbătorește în acest an un deceniu de activitate.

Concentrare pe dezvoltarea angajaților și pe condițiile de muncă atractive

Bosch investește în dezvoltarea profesională a angajaților săi și în asigurarea unor condiții optime de muncă. Compania oferă angajaților săi diverse beneficii, precum program de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă, acces la activități sportive sau servicii medicale. Compania încurajează o cultură organizațională deschisă, bazată pe colaborare și creativitate. Pentru a sprijini această viziune, Bosch a început implementarea „condițiilor de muncă inspiraţionale” în locațiile sale din România. În plus, Bosch a oferit angajaților săi în 2016 peste 2.500 de zile de instruire în țară. Aproximativ 500 de angajați au avut ocazia să-și extindă competențele în locații Bosch internaționale.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *