Acasă » Petrol și Gaze » Consumatori » Alro a vândut mai mult, dar e încă pe pierdere în primele șase luni

Alro a vândut mai mult, dar e încă pe pierdere în primele șase luni

18 august 2014
Consumatori
energynomics

Alro S.A. a înregistrat, în primul semestru (S1) al anului 2014, o pierdere netă ajustată de 80 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 17 milioane de lei în S1 2013, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS).

Cifra de afaceri în S1 2014 a fost de 966 milioane de lei, comparativ cu 1,02 miliarde de lei, în S1 2013. Grupul Alro a înregistrat, în primele şase luni din 2014, o pierdere netă ajustată de 89 milioane de lei, faţă de o pierdere netă ajustată de 90 milioane de lei, în S1 2013.

“Doi factori principali majori au continuat să afecteze rezultatele Alro în primul semestru al acestui an: pe de o parte, piaţa internaţională a aluminiului, unde cererea este încă scăzută, iar, pe de altă parte, la nivel local, ne-am confruntat cu preţuri ridicate ale energiei”, a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al Alro.

“Cu toate acestea, bazându-ne pe ultimele evoluţii, sperăm că îmbunătăţirea pieţei va continua. În plus, recentele modificări legislative implementate la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește taxele pentru energie demonstrează preocuparea față de industria europeană. Aceşti doi factori, la care se adaugă strategia noastră de creştere a competitivităţii şi a eficienţei operaţiunilor, ne dau încrederea să continuăm strategia noastră de dezvoltare pe termen lung în România.”, a adăugat el.

În S1 2014, Grupul Alro a înregistrat o producţie totală de aluminiu primar de 127.605 de tone, un nivel apropiat celui realizat în perioada similară a anului anterior, 124.648 de tone. Producția de aluminiu procesat a fost de aproximativ 49.000 de tone, iar producția de alumină a înregistrat o ușoară scădere în S1 2014, fiind de 169.778 de tone, comparativ cu 203.320 de tone, în S1 2013.

Pe de altă parte, în S1 2014, Alro a înregistrat o ușoară creștere a producţiei de aluminiu primar, comparativ cu prima jumătate a anului precedent, de 2% (respectiv, mai mult cu 2.960 de tone), precum și o creștere a volumului de aluminiu procesat de 5% (respectiv, mai mult cu 1.900 de tone).

Acest mix de producție este rezultatul strategiei Alro de a se concentra pe produsele cu valoare adăugată mare, atât în sectorul de aluminiu primar, cât și în cel de aluminiu procesat. În S1 2014 vânzările de aluminiu primar ale Alro au fost de 70.304 de tone, faţă de 71.168 de tone în S12013, în timp ce vânzările de aluminiu procesat au crescut de la 36.711 de tone în S12013, la 39.256 de tone în S1 2014.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *