Acasă » Interes general » Accenture: Companiile care migrează în cloud doar pentru de a reduce costurile riscă să piardă din vedere avantajele competitive

Accenture: Companiile care migrează în cloud doar pentru de a reduce costurile riscă să piardă din vedere avantajele competitive

29 iulie 2021
Interes general
Gabriel Avăcăriței

Companiile care utilizează cloud-ul ca pe un nou model de operare pentru a-și reinventa în mod continuu afacerile și nu doar ca pe un instrument de reducere a costurilor obțin câștiguri substanțiale și sunt mai bine poziționate pentru a rezista crizelor viitoare, conform celui mai recent studiu Accenture.

Studiul intitulat “Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum”, care are la bază un sondaj global, la care au răspuns peste 4.000 de directori executivi din sectorul public și cel privat, arată că organizațiile care migrează către cloud doar cu intenția de a economisi riscă să piardă din vedere avantajele competitive.

“Majoritatea organizațiilor implementează, în prezent, o combinație de cloud public, privat și edge, cu integrare redusă între ele”, a declarat Karthik Narain, lider global al Accenture Cloud First. „Ca urmare, inovarea, datele și cele mai bune practici realizate într-o parte a organizației nu sunt în beneficiul altora – împiedicând astfel realizarea valorii. Cu toate acestea, un mic procent de organizații se poziționează pentru a profita de cea mai mare valoare din cloud, vizualizând cloud-ul ca pe un continuum de tehnologii care acoperă diferite locații și tipuri de proprietate, susținut dinamic de rețelele 5G și definite de software, pentru a sprijini nevoile în continuă schimbare ale afacerii lor.”

Studiul relevă faptul că, în timp ce organizațiile intenționează să migreze mai mult de două treimi din volumul lor de muncă în cloud, în medie, în următorii trei până la cinci ani, doar jumătate folosesc întregul potențial al cloud-ului în diferitele sale forme pentru a-și transforma operațiunile zilnice.

Accenture definește organizațiile care se află în top și folosesc cloud-ul în moduri mult mai strategice ca fiind „concurenți continuum”. Aceste organizații — aproximativ 12-15% dintre respondenți, în funcție de regiune — se remarcă prin extinderea experienței pe care au dobândit-o din cloud-ul public către centrele lor de date private pentru a transforma operațiunile zilnice de afaceri. Ca urmare, acestea obțin câștiguri substanțiale din implicarea lor continuă în cloud și depășesc concurența. De asemenea, acestea sunt mult mai bine poziționate pentru a rezista crizelor viitoare.

Un exemplu de astfel de companie este Carlsberg. Pe lângă reducerea costurilor operaționale, producătorul de bere danez menționează libertatea de a inova și experimenta ca unul dintre avantajele cheie ale cloud-ului, permițându-i să lanseze noi inițiative și campanii în câteva ore, și nu în luni de zile.

„Competitivitatea viitoare a unei companii depinde de alegerea tipului potrivit de cloud pentru aplicațiile potrivite și servicii bazate pe cloud – cum ar fi inteligența artificială, centrele de contact inteligente, edge computing, robotic computing, realitatea extinsă și altele – și implementarea practicilor avansate necesare pentru a utiliza aceste tehnologii”, a spus Narain. „Prin utilizarea de strategii cloud-first, companiile pot construi experiențe mai bune pentru clienți, procese de afaceri mai inteligente și produse mai durabile.”

Autor: Gabriel Avăcăriței

Jurnalist experimentat atât în mass-media tradiționale, cât și în cele noi, Gabriel este redactorul șef al Energynomics din 2013. Excelentele sale abilități de comunicare, organizare a informației și editare sunt puse la treabă zi de zi, pentru a dezvolta proiectele platformei de comunicare Energynomics: site-ul, revista și evenimentele proprii.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *