Noua investiție a Fondului CEZ, Inven Capital, va crește gradul de eficiență și nivelul ecologic al transportului internațional de mărfuri

0

Fondul Inven Capital deținut de Grupul CEZ a încheiat a doua sa investiție în cursul acestui an, achiziționând pachetul monitoritar de acțiuni al companiei Forto, cu sediul în Berlin, care oferă servicii digitale și soluții de aprovizionare mărfuri la nivel global. Runda de finanțare din 2020 s-a derulat pe parcursul câtorva luni, iar investitorii au încredințat către Forto suma totală de 43 de milioane de euro. Forto are un portofoliu de 2 500 de clienți din Europa și Asia.

Runda financiară B1 a fost inițiată de Inven Capital. Fondurile suplimentare au fost asigurate de Fondul de Dezvoltare Iris Capital este specializat în economie digitală, alături de investitorii existenți precum fondul de capital de risc Maersk sau Northzone și Cherry Ventures.

În vară, Forto a primit totodată 20 de milioane de euro din partea Băncii Europene de Investiții, prin intermediul Fondului European pentru Investiții Strategice (FEIS). În concluzie, compania a primit 63 de milioane de euro doar în anul 2020, obținând o suma totală de 108 milioane de euro de la înființarea de acum patru ani până în prezent.

Forto va folosi noile surse financiare pentru a accelera dezvoltarea tehnologiei sale de gestionare a comenzilor și a serviciilor de valoare adăugată, precum și pentru dezvoltarea pe piața europeană și asiatică. În această toamnă, compania și-a deschis al cincilea sediu în Asia, mai precis în Singapore, unul dintre marile centre de business din lume. Volumul comenzilor din sediile din Asia s-au triplat în comparație cu anul trecut iar compania Forto a intrat în Top 20 Expeditori de mărfuri.

“Funcționalitatea multor sectoare depinde de transparența, flexibilitatea și promptitudinea transporturilor internaționale, iar sectorul energetic nu face excepție. Mulțumită soluțiilor digitale, transportul internațional poate fi mai eficient și mai prietenos cu mediul. Creșterea actuală a veniturilor anuale ale companiei Forto dovedește faptul că există o cerere importantă de soluții smart”, a declarat Tomas Pleskac, Membrul Directoratului și Șeful Direcției Energii Noi a Grupului CEZ.

Forto a dezvoltat o platformă digitală care simplifică, crește nivelul de eficiență, transparență și fiabilitate al lanțurilor internaționale de transport de mărfuri, în principal între Asia și Europa.

Soluția sa software pentru gestionarea comenzilor este folosită de peste 2 500 de clienți (ex: Viessmann, producătorul de sisteme de încălzire, răcire și sisteme industriale), în comerțul en-gross și cu amănuntul (ex: Miele, sau lanțul de modă Zero), e-commerce (ex: Home24).

Platformă digitală folosește date în timp real și obține un rating excelent și reducerea costurilor administrative ale companiilor cu 30 %. “Suntem mândri că ne aducem contribuția pentru a ne asigura că firmele europene pot ieși din această perioadă volatilă într-o postură mai puternică, care să asigure tranzacții de succes la nivel global”, explică Michael Wax, Co-fondatorul Forto.

Cu un proces logistic mai eficient, Forto ajută la reducerea nivelului de emisii al transporturilor, care în prezent reprezintă 1/5 din totalul emisiilor de carbon la nivel mondial. Mai mult, compania oferă clienților săi posibilitatea de a-și alege mijloacele de transport, oferindu-le o perspectivă asupra opțiunilor cu cel mai redus nivel de emisii, precum și programe de compensare prin intermediul cărora pot neutraliza emisiile generate prin investirea în proiecte de mediu.

Share.

Lasă un comentariu