Acasă » Interes general » Obligaţiile legale – factor decisiv în strategiile de HS&E ale companiilor (EBC, 16 noi)

Obligaţiile legale – factor decisiv în strategiile de HS&E ale companiilor (EBC, 16 noi)

17 noiembrie 2016
Interes general
energynomics

Preocupările privind securitatea în muncă a angajaţilor sunt determinate cel mai adesea de obligaţiile legale impuse companiilor prin normative şi regulamente. Deşi România are un cadru de reglementare similar celui european, cu privire la condiţiile de muncă şi protecţie a salariaţilor, cifrele comparative arată că în aplicarea în teren a obligaţiilor de HS&E (Sănătate, Siguranţă şi Protecţia Mediului) mai sunt multe de îmbunătăţit. Subiectul a fost dezbătut la ultima ediţie întâlnirilor Energy Breakfast Club din acest an, desfăşurată miercuri, 16 noiembrie, la Palatul Cesianu Racoviţă din Bucureşti.

Dialogul a fost deschis de către Mihaela Sârbu, Business Manager în cadrul SGS România. Domnia sa a atras atenţia asupra numărului mare de accidente mortale înregistrate în România, raportat la numărul de salariaţi, comparativ cu media la nivel european. „Statistica pentru Marea Britanie arată că în ultimele 12 luni s-au întâmplat 144 de accidente de lucru mortale, dintr-un total de peste 72.700 de accidente de lucru. Cifrele comparabile din România (date Inspecţia Muncii, pe anul 2014) indică 185 de accidente mortale dintr-un total de 3.419 de persoane raportate ca accidentate”. Rata de mortalitate din România este cu mult mai mare şi este un indicator al calităţii scăzute a politicilor de securitate în muncă aplicate. „În plus, chiar şi simpla cifră a accidentelor mortale este mai mare, în condiţiile în care la noi vorbim despre o populaţie de sub 20 de milioane, cu circa 5,5 milioane de salariaţi, în vreme ce Marea Britanie are peste 60 de milioane de locuitori şi peste 30 de milioane de angajaţi”, a subliniat Mihaela Sârbu.

DESCARCĂ PREZENTAREA MIHAELEI SÂRBU

Grupul SGS, lider global în inspecţii, verificări, testări şi certificări, are peste 88.000 de angajaţi la nivel global şi 1.850 de laboratoare şi birouri în 160 de ţări. Pentru că bunele practici sunt cel mai bine exarsate acasă, SGS a introdus conceptul de Sănătate şi Siguranţă la mediul de lucru (Health and Safety) între principiile sale de business. Concret, Mihaela Sârbu s-a referit la 15 reguli de viaţă pentru menţinerea în siguranţă a angajaţilor SGS, ca un model pentru o abordare preventivă în orice organizaţie.
[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=””]

  • Obţinerea autorizaţiei de lucru şi a planurilor de prevenire
  • Controlul energiei
  • Controlul spaţiilor închise
  • Controlul lucrului la înălţime
  • Purtaţi dispozitive de plutire
  • Purtaţi centura de siguranţă
  • Purtaţi casca de protecţie şi îmbrăcăminte reflectorizantă
  • Motorul pornit – telefonul la distanţă

[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”” last=”true”]

  • Respectaţi limita de viteză
  • Gestionarea oboselii
  • Respectaţi politica privind consumul abuziv de substanţe interzise
  • Eliminarea surselor de aprindere
  • Controlul lucrului în jurul echipamentelor mobile
  • Pericole de sufocare
  • Ieşi din linia de foc!

[/fruitful_ibox][/fruitful_ibox_row]

Crystal – instrument de management & raportare a incidentelor

Mihaela Sârbu a prezentat succint platforma online Crystal, un sistem destinat angajaţilor, contractorilor şi celor care lucrează în numele SGS pentru asigurarea conformităţii. Prin Crystal sunt raportate incidentele SSM – siguranţă în operare şi Mediu, incidentele de securitate, incidentele de tip “Near Miss”, precum şi pericolele/riscurile (incidente potenţiale).

La rândul său, Iulian Rusu, ENVI coordinator în cadrul SGS România, a detaliat principalele soluţii şi servicii pe care le oferă SGS, ca integrator de soluţii EHS: servicii de mediu (în teren, în laborator), securitate şi sănătate ocupaţională, consultanţă, dezvoltare durabilă şi managementul resurselor.

Avantajul de a fi parte dintr-un mare grup internaţional se traduce în expertiza locală (peste 590 de angajaţi în România) şi serviciile globale. „Suntem prezenţi peste tot şi prelevăm probe în condiţii controlate, după care putem să analizam probele – de apă, aer, sol, deşeuri, materiale de construcţii – în cele mai performante laboratoare ale grupului”. În ultima perioadă a crescut interesul clienţilor faţă de prezenţa azbestului în materialele de construcţii şi izolaţii ale clădirilor. Fiind un material bun izolator, a fost folosit în mod extensiv în mediul industrial, inclusiv în sectorul energetic, a subliniat Iulian Rusu. „Oferim servicii de analiză a eşantioanelor, pentru a identifica prezenţa azbestului, putem detecta ce tip de azbest este prezent şi putem da o concentraţie a azbestului în produsul respectiv”.

Soluţii militare, pentru maxim de securitate la obiectivele industriale

Indiferent cât de mulţi bani faci, totul este degeaba dacă altcineva vine şi ţi-i ia. Este ideea de la care a pornit Bogdan Oprea, directorul executiv la celui mai mare grup de companii de securitate din România BGS. „Am văzut mari corporaţii care în faţa sediului aveau oameni nereprezentantivi nu pentru firma de pază, ci chiar pentru compania client”, a precizat Bogdan Oprea. Pornind de la zero, în 1993, grupul BGS are peste 3.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de euro, cu aproximativ 21.000 de clienţi.

BGS îşi propune să rămână un inovator în domeniul serviciilor de pază şi securitate, importând o nouă tehnologie deja folosită în alte ţări pentru a oferi clienţilor – mari unităţi industriale sau spaţii de birouri – cea mai sigură soluţie. „Este un sistem hibrid care îmbină o tehnologie militară şi semi-militară cu forţa umană”, folosit în Statele Unite ale Americii pentru protejarea graniţelor, pentru paza penitenciarelor de maximă securitate şi a unităţilor militare. „Sistemul Pandora permite supraveghere permanentă, prin utilizarea unor soluţii informatice multi-layer cu mult mai eficiente decât tehnologia civilă (camerele de supraveghere)”, a precizat Bogdan Oprea.

Traducerea asistată de calculator reduce costurile

În intervenţia domniei sale, Cristi Roşu, New Business & Innovation Director la Casa de Traduceri, s-a referit la traducerea profesională asistată de calculator – o soluţie care permite reducerea costurilor totale începând de la 10% (pentru documente cu grad redus de repetitivitate). Pentru manualele de utilizare, fișe de date, fișe tehnice etc reducerea de costuri poate să depăşească 30%, a precizat Cristi Roşu.

Traducerea asistată de calculator se bazează în continuare pe expertiza traducătorilor umani, dar permite un plus de calitate prin faptul că soft-ul asigură consecvența traducerii textelor, traducerea uniformă a termenilor importanți mulțumită glosarelor customizate şi o evaluare automatizată a calităţii: verificări numere, punctuație, formatare, conformitate traducere.

Un al treilea avantaj important este reducerea substanţială a termenelor de livrare, în principal prin posibilitate de a include, în același timp, mai mulți traducători în procesul de traducere a unui singur document. „Dacă aveţi un caiet de sarcini, care – ştim, trebuie tradus de pe o zi pe alta pentru că urmează licitaţia! – pot lucra mai mulţi traducători în acelaşi timp. Toţi au acces la server, toţi au acces la glosarul comun şi toţi primesc sugestii în timp real, de la ce au tradus ceilalţi, astfel încât terminologia va fi mult mai consecventă”, a explicat Crişti Roşu.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI CRISTI ROŞU

Au asistat la prezentări și au participat la discuții peste 40 de experţi, reprezentanți de la: Academia Titi Aur, Accommodation, Almaj-Albu law firm, Asociatia Romana pentru Industria de Securitate, ATREA, C Geangu Consulting, Connections Consult, CONPET, Creative Interior, Defence Unlimited,, Electrocentrale Bucuresti (ELCEN), Green Report, Hunt Oil, INCDE-ICEMENERG, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica, Link Builder SRL, Lucas Communications Services, Matei Conf group, Ministerul Economiei Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, MOL România, Qualis Travel, RCS & RDS, Rinf Tech, Rome Consultanta in Construcţii, S&T Romania, Suite Home, TDR Energy, Telekom, UTI, Wind Power Energy.

Evenimentul a fost organizat de energynomics.ro și susținut de partenerii noștri: SGS România, BGS, Premier Palace SPA Hotel, Bartec, Casa de Traduceri.

Participare

În 2017, energynomics.ro îşi propune să organizeze 10 ediţii de Energy Breakfast Club. Calendarul şi temele propuse vor fi comunicate în curând.

Participarea la Energy Breakfast Club este deschisă tuturor profesioniștilor din industria energetică românească, precum și din sectoarele conexe, pe baza invitației personalizate lansate de energynomics.ro. Ne poți scrie la office aata energynomics.ro pentru a solicita o invitație!

Energy Breakfast Club este o întâlnire de 2-3 ore în care specialiștii din energie se pun la curent cu cele mai noi informații și cele mai influente opinii pe una dintre temele fierbinți ale momentului.

Din postura de gazdă, începând cu ora 09.00, energynomics.ro pune la dispoziție moderatorul și cafeaua, propune tema și lansează invitațiile către speakeri. Aceștia sunt selectați dintre cei mai buni cunoscători ai tematicii și devin responsabili cu provocările intelectuale și organizarea ideilor. Prezentările nu depășesc 20 de minute și se doresc a fi puncte de pornire pentru dinamice schimburi de idei și perspective.

Clubul se închide la ora 13.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *