Acasă » Electricitate » Signify poate aduce economii de peste 50% în iluminatul public

Signify poate aduce economii de peste 50% în iluminatul public

22 septembrie 2020
Digitalizare
Bogdan Tudorache

Signify (Philips Lighting) este numărul unu mondial pe segmentul de iluminat convențional, dar și cu ajutorul tehnologiei cu leduri, și poate genera economii la scală de peste 50% printr-un iluminat inteligent în orașele din România, susține Răzvan Copoiu, General Manager România & South Eastern Europe District, Signify.

Cifra de afaceri a companiei a atins 6,2 miliarde de euro în 2019, iar în urma unei noi achiziții, va atinge circa 8 miliarde de euro.

”Philips Lighting este prezent pe piață de 125 de ani și a devenit numărul unu în producția de becuri cu filament și apoi, cu led. Din 2012 au început să apară mai multe noutăți în zona de smart: a apărut Philips Hue, un sistem controlat și inteligent, orientat în principiu către segmentul rezidențial. Controlul luminii poate avea acum loc din perspectiva intensității și culorii, cu ajutorul Alexa, cu comenzi vocale, în apartamente. Și în această aria suntem lideri! În 2016, s-a efectuat o separare a segmentului de iluminat, iar în 2018 a apărut compania Signify, special dedicată iluminatului, delimitată față de zona de aparatură medicală, echipamente electronice și TV. În 2018, un moment cheie a fost lansarea a două platforme interesante: Interact – o platformă bazată pe cloud pentru corpurile de iluminat conectate cu orice alt sistem și Trulifi – un nou sistem, o modalitate de a furniza internet prin intermediul luminii. Vorbim despre un sistem similar celui WIFI, dar mult mai sigur, care nu poate fi atacat
cibernetic, pentru că internetul poate fi accesat acolo unde bate lumina, și nu în altă parte”, a spus Răzvan Copoiu în cadrul evenimentului ”Alegeri inteligente pentru orașe inteligente”, organizat de Energynomics și BusinessMark. ”De exemplu în avion, sau în zonele de VIP, se pot delimita anumite zone de WIFI, cu o viteză foarte mare”.

În timp ce Hue și Wiz sunt soluții Signify pentru iluminatul interior, Color Kinetics poate fi utilizată pentru iluminatul exterior al clădirilor. ”Mi-aș dori să putem ilumina cât mai multe monumente din România așa cum trebuie și voi fi la dispoziția autorităților publice pentru a realiza acest lucru”, a mai spus Răzvan Copoiu.

“Suntem gata să sprijinim autoritățile publice”

Copoiu a mai spus că odată cu creșterea populației, s-a dezvoltat și zona de iluminat public, dar intensitatea și culoarea luminii reprezintă probleme care trebuie încă să fie rezolvate. ”Suntem gata să ajutăm autoritățile publice pentru realizarea unor normative pentru intensitatea și culoarea iluminatului public. Mi-aș dori ca și România să înceapă să se gândească global la ceea ce înseamnă un iluminat corect, și nu doar legat de clase de birouri. Avem specialiști și arhitecți care pot realiza aceste studii de iluminat, contribuind, până la urmă, la creșterea calității vieții”, a adăugat Copoiu.

În zona de resurse și eficiență energetică, firma s-a remarcat prin multiple proiecte, de la trecerea de la becul convențional la led și până la sisteme smart, complexe. ”Prin zona de smart se poate reduce cu până la 50% în plus consumul de energie, iar digitalizarea nu mai poate fi ignorată”, a mai spus el.

Signify este lider și în iluminatul stadioanelor, în retail și în zona de birouri, dar are segmente dedicate și agriculturii – cu ajutorul luminii plantele pot crește mai rapid. ”Există proiecte care pot fi dezvoltate nu doar în zona de sere, ci și pentru creșterea păsărilor sau în domeniul piscicol”, a adăugat Copoiu.

Totodată, platforma Interact controlează toate zonele de birouri sau de iluminat public, din retail sau industrie. Toate sistemele pot fi interconectate prin intermediul IoT: ”Platforma poate optimiza consumul energetic, proiecțiile de consum, mentenanța – toate acestea sunt elemente care conduc la economii importante”.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *