Acasă » Electricitate » Digitalizarea în sectorul Upstream O&G – 5 principii și 7 recomandări de la Strategy&

Digitalizarea în sectorul Upstream O&G – 5 principii și 7 recomandări de la Strategy&

29 ianuarie 2020
Digitalizare
energynomics

Un raport foarte recent lansat de Strategy&, parte din rețeaua de companii PwC, valorifică experiența a șase manageri cu vechime din mari companii active în sectorul de petrol și gaze Upstream (operatori și furnizori de servicii) pentru a extrage 5 principii și 7 recomandări practice despre cum trebuie să fie abordată digitalizarea unei companii.

Principiul 1 Transformarea digitală nu înseamnă doar soluții tehnologice (technology-led). Este o transformare de substanță a modelului de afaceri (business-led) care folosește tehnologia.

În esență, liderii companiei trebuie să identifice care este atuul principal al companiei și pentru ce anume trebuie să fie recunoscută – și să-și dea seama în ce fel digitalizarea poate fi de folos.

Recomandare Începeți cu o abordare operațională de la cel mai nivel înalt!

Principiul 2 Această transformare înseamnă că digitalizarea trebuie să fie avută în vedere în toate aspectele modelului operațional (viziune, strategie, procese, cultură și comportamente).

Sunt companii care încă mai cred că tehnologia digitală este periferică față de activitatea lor de bază. Dar digitalizarea „pe bucăți” nu oferă perspectiva funcțională care să țină cont de mai multe tipuri de active necesare pentru a îmbunătăți eficiența la nivelul unei companii.

Recomandare Colaborați pentru a accelera digitalizarea!
Recomandare Fiți atenți la elementele de cultură organizațională!

Principiu 3 Soluțiile digitale trebuie să fie integrate. Toate dimensiunile unei companii și întreg ecosistemul său de funcționare (inclusiv furnizorii și partenerii externi) trebuie să fie capabile să opereze digital.

Construirea unei organizații digitale nu înseamnă doar aplicarea tehnologiei într-o zonă de activitate sau achiziția unei soluții standard, pentru ă această ar putea rezolva o anumită problemă. Digitalizarea trebuie să includă părțile interesate din afara companiei propriu-zise pentru a avea acces la întreg potențialul digitalizării.

Recomandare Începeți conversația despre partajarea datelor!

Principiul 4 Companiile trebuie să își dezvolte propriile formule de transformare digitală, deoarece nu există un model de „cele mai bune practici” în acest sector.

Diferite companii au ales diferite căi de abordare a digitalizării, în parte pentru că a trebuit să se asigure că tehnologiile digitale pot fi implementate fără riscuri în plan operațional.

Recomandare Găsiți abordarea care funcționează pentru dvs.!

Principiu 5 Este esențial să obțineți un echilibru corect între capacitățile tehnice (ingineri) și tehnologie (experții în data analytics și inginerii programatori).

Pe măsură ce analiza bazelor mari de date (data analytics) devine tot mai importantă, companiile vor avea nevoie de ingineri tot mai familiarizați cu mediul digital. Găsirea acestui echilibru între ingineria tradițională și noile capacități tehnologice este probabil fie una dintre cele mai dificile provocări pentru liderii strategici și responsabilii de implementarea tehnologiilor IT&C în marile companii.

Recomandare Admiteți că experții în data analytics și programatorii sunt la mare preț!
Recomandare Luați în considerare strategiile de atragere și retenție a talentelor!

Printre managerii de top care au contribuit la raportul Strategy& se numără experți din Equinor (fostul Statoil), Baker Hughes General Electric, Petrofac și Wood.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *