Acasă » Petrol și Gaze » Transport » Consiliul Concurenţei câștigă procesul licitațiilor de la Transgaz

Consiliul Concurenţei câștigă procesul licitațiilor de la Transgaz

9 iunie 2015
Petrol și Gaze
Bogdan Tudorache

Consiliul Concurenţei a câştigat procesele cu companiile sancţionate pentru trucarea a două licitaţii organizate de Transgaz Mediaş, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie confirmând irevocabil sancţiunile aplicate în 2012, de Consiliu, firmelor TMUCB, Moldocor, Condmag şi Inspet.

Anterior, Curtea de Apel Bucureşti menţinuse decizia Consiliului Concurenţei, motiv pentru care cele patru companii au formulat recursuri la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care le-a respins ca nefondate, conform Bursa.

Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile Condmag şi Inspet pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale constând în participarea cu oferte trucate la procedura de achiziţie public „Racord gaze naturale Butimanu-Brazi pentru alimentarea cu gaze a centralei de Cogenerare Brazi”, organizată de Transgaz în anul 2009.

Condmag a fost sancţionată cu amendă de 4.548.658 de lei (aprox.4% din cifra de afaceri realizată în anul financiar 2011), iar Inspet cu 7.296.204 de lei (4% din cifra de afaceri realizată în anul financiar 2011).

Moldocolor şi TMUCB au fost amendate cu 2.235.028 de lei şi, respectiv, cu 11.384.975 de lei pentru realizarea unei înţelegeri în scopul participării cu oferte trucate la procedura de achiziţie publică „Conductă de transport gaze 20” Giurgiu Ruse”, organizată în anul 2011.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *