Acasă » Electricitate » CEZ a racordat câteva zeci de prosumatori prin programul Casa Verde

CEZ a racordat câteva zeci de prosumatori prin programul Casa Verde

20 noiembrie 2020
Digitalizare
energynomics

Viitorul utilităților este legat de strategia 3D: decarbonizare, digitalizare și descentralizare a spus Doina Vornicu, Chief Operating Officer CEZ România în cadrul conferinței “Viitorul utilităților – provocări și oportunități”, organizate de Energynomics.

”Cu siguranță, viitorul utilităților este digital: toate procesele de astăzi trebuie îmbunătățite și trebuie să treacă la nivelul superior de digitalizare și robotizare. În cadrul CEZ am început de ceva vreme procesul numit Smart Transformation – ne-am propus ca toate aceste companii să se transforme în unele smart, și am plecat de la procesul de măsurare inteligentă, de modernizare a activității electricienilor în teren. Sistemul nostru Mobile Workforce Management este în funcțiune deja de mai bine de un an, iar electricienii noștri s-au împrietenit cu tabletele, toate procesele din exploatare și mentenanță fiind astfel mult mai simple.” În același timp, electricianul poate să anunțe online care este statusul lucrării, a mai spus Vornicu.

”Ne-am propus un program ambițios pentru măsurare inteligentă, în trei ani vom instala 400.000 de contoare la consumatori, în zona Distribuție Oltenia. Conducerea de la distanță a sistemelor SCADA este un program pe care îl vom încheia în anii următori. În prezent, peste 100 de stații de transformare sunt conduse de la distanță în mod direct și intenționăm să finalizăm acest program până în 2023. Mai mult, am robotizat alte procese – avem deja doi roboți, unul în zona de furnizare, și un altul în zona resurselor umane, realizat in-house, care atinge o performanță de 10 ori mai mare decât cea obținută anterior”, a mai spus Doina Vornicu.

”Pandemia ne-a obligat să facem salturi înainte. Am introdus procesul de semnare electronică, iar 1,000 de salariați au adrese VPN proprii și lucrează de acasă. Toate aceste procese automatizate și robotizate sunt spre binele clientului și creșterea eficienței”, a adăugat Vornicu.

CEZ s-a implicat și în programul dedicat prosumatorilor Casa Verde, având o rată de acceptare națională de 70% în cadrul dosarelor depuse la Autoritatea Fondului pentru Mediu, iar până în prezent au fost deja racordați circa 30 de prosumatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *