Alexandru Teodorescu, Renovatio: La finalul anului 2022 vom avea instalate în România 30 de puncte de încărcare de 150kW

0

Mobilitatea electrică reprezintă una din principalele direcții de dezvoltare ale grupului Renovatio, care are în prezent circa 300 de puncte de încărcare în toate marile orașe dar și pe coridoarele importante de transport locale. Renovatio a instalat, cu ajutorul fondurilor europene, începând cu anul 2017, circa 53 de stații de încărcare rapidă, de 50 de kW și trei stații ultrarapide, de minimum 150 kW. Prima astfel de stație a fost instalată anul trecut la Târgu Mureș, iar în prezent se construiește a doua stație de 150 kW la Pitești, alte două stații de 350 kW fiind în faza de autorizare, urmând a fi instalate anul acesta în București și Sibiu.

”Activăm de aproape 15 ani în domeniul energiilor regenerabile, începând cu dezvoltarea și construcția de parcuri eoliene și fotovoltaice, asset management, operare, service, mentenanță”, a spus Alexandru Teodorescu, CEO Renovatio, în cadrul conferinței “Digitalizare și Eficiență energetică – Timișoara”, organizate de Energynomics.

”De săptămâna trecută suntem parteneri cu Verbund în alt proiect finanțat cu fonduri europene, un coridor rapid care presupune instalarea în 20 de amplasamente, în baza parteneriatului cu OMV Petrom, a unor stații de încărcare ultrarapidă de 150 sau 350 kW, în funcție de posibilitățile de racordare locale. Până la finalul anului 2022, în România, credem că vom depăși 30 de puncte de încărcare cu puteri de peste 150 kW. Nu vom ignora mediul urban, unde vom deschide noi puncte, dar vom și moderniza stațiile existente la 75-150 kW. Lucrăm și cu parteneri din zona publică pentru a identifica soluții pentru zonele rezidențiale”.

Hub de energie verde la Borzești

În același timp, Renovatio a achiziționat în urmă cu doi ani fosta termocentrală de la Borzești. ”Dorim să o transformăm într-un hub de energie verde, având în plan atât retehnologizarea și aducerea ei la standardele de mediu actuale, cât și dezvoltarea de tehnologii noi, cea mai importantă fiind producția de hidrogen verde”, a adăugat Alexandru Teodorescu.

Electrizorul va fi conectat la două surse de energie regenerabilă – un parc fotovoltaic și unul eolian care vor fi dezvoltate în zonă. ”Soluția de la Borzești ne va permite atât să maximizăm producția de hidrogen verde în electrizor, folosind energia produsă local, la momentul producției, dar și să valorificăm excesul de energie, atunci când producția va fi mai mare decât capacitatea de absorbție a electrizorului”, a adăugat el.

”Hidrogenul verde este deja în atenția multor jucători din România și din piața internațională. CE are în vedere programe și direcții de finanțare pentru producția de hidrogen. Intenționăm ca majoritatea producției să fie folosită pentru mobilitate. În acest sens, pe lângă dezvoltările actuale, care au presupus stații de încărcare pentru mașinile electrice, dorim să extindem oferta de carburanți alternativi la tot spectrul: construcția de stații de servicii în România care să conțină hub-uri de încărcare – 5-15 puncte de încărcare rapidă – 150-300 kW, dar și combustibili alternativi – CNG, hidrogen verde”, a adăugat Teodorescu.

Conferința “Digitalizare și Eficiență energetică – Timișoara” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri ABB, Centrica Business Solutions, Eaton, ENGIE Romania, Enel X România, Kawasaki Gas Turbines Europe, Renovatio, Sixt, Wiren.

Share.

Despre Autor

Bogdan Tudorache

Lasă un comentariu