Vlăsceanu, ACUE: Liberalizarea pieței gazelor va conduce la o diversificare a ofertei furnizorilor

0

Liberalizarea pieței gazelor de la 1 iulie are loc simultan cu obligația producătorilor de a vinde pe bursele locale de gaze o parte din producție, ceea ce va dinamiza piața, în special pentru furnizori. Chiar dacă referința de la Baumgarten nu include tarife de transport și nu este, prin urmare, foarte relevantă pentru piața locală, legarea unei ponderi din preț de CEGH este impusă prin ordin al ANRE.

”Pe lângă preț, trebuie să vedem ce alte servicii poate oferi furnizorul respectiv… Sunt convinsă că furnizorii vor veni cu noi oferte, la pachet. Mă aștept să apară furnizori pe care până acum nu i-am văzut pe piață, inclusiv furnizori de alte utilități. În următorii ani va apărea un nou tip de job, de agent care va vinde la ușa omului pachete de utilități. Însă pentru asta trebuie să știi să comunici cu consumatorii casnici”, susține Silvia Vlăsceanu, director executiv, ACUE.

”Furnizorii sunt obligați să facă oferte pe termen de un an. Acest lucru nu înseamnă că nu poți să schimbi oricând furnizorul, în cazul consumatorului casnic. Nici un client casnic nu poate fi legat de un furnizor”, a explicat ea, la EnergynomicsTalks.

Consumatorul casnic are deja posibilitatea mutării la alt furnizor la 21 de zile de la data solicitării, iar asta nu se va schimba de la 1 iulie, când are loc liberalizarea pieței gazelor. În același timp, furnizorii au posibilitatea negocierii contractelor, iar consumatorii casnici se pot muta la un furnizor liber, de la unul reglementat.

CITEȘTE ȘI Negocierea ofertelor poate însemna reduceri de 5-20% la prețul gazelor naturale pentru consumatorii casnici – Dumitru Chisăliță

”Clienții industriali urmăresc contractele și știu să și le negocieze. Dacă ne referim strict la populație, la peste 3 milioane de consumatori casnici, nu poți să ai pretenția ca de la 1 iulie toți să înceapă să se mute de la un furnizor la altul; sunt mai multe motive pentru această situație: lipsa de informație, comoditate, un istoric și o relație de-a lungul timpului cu același furnizor, canalele de plată pe care i le pune la dispoziție un furnizor – sunt foarte multe elemente”, susține Vlăsceanu.

”Furnizorii încep să-și diversifice ofertele. Apelează și la servicii de publicitate, atrag clienții cu oferte variate – pe lângă gazele naturale vin și cu servicii de electricitate și alte oferte variate. Până la urmă nu populația este vinovată că nu-și schimbă furnizorii, ci aceștia trebuie să știe cum să-și atragă proprii clienți”.

EnergynomicsTalks este un produs editorial lansat de platforma de comunicare Energynomics pentru a încuraja continuarea dialogului profesional în comunitatea energetică din România în perioada stării de urgență și a restricțiilor impuse prin distanțarea socială.

Share.

Despre Autor

Bogdan Tudorache

Lasă un comentariu