Acasă » Electricitate » Stroe, MET: România are nevoie de programe de educare reală a consumatorului

Stroe, MET: România are nevoie de programe de educare reală a consumatorului

24 iunie 2019
Cogenerare
Bogdan Tudorache

Lucrurile evoluează cu o viteză uluitoare în ceea ce privește sustenabilitatea și predictibilitatea, a susținut Petre Stroe, CEO MET România Energy, în cadrul Energy Strategy Summit 2019, un eveniment organizat de energynomics.ro.

”Dacă putem da timpul înapoi, putem constata că s-au făcut pași uimitori. Cred că viitorul o să ne rezerve surprize. În ceea ce privește MET, acum trei ani am imaginat un produs care se numește NaturePower, care să fie energie 100% regenerabilă, certificat TUV, care la momentul respectiv a fost inovator, însă, imediat, într-un an sau doi, s-au întreprins și alți pași, au apărut și alte produse similare, lucru care pe noi, ca furnizor, ne ține în priză, pentru că, dacă acum ai o anumită poziție, trebuie să ai pregătiți pașii pentru anii următori”, a afirmat Stroe.

MET a decis în urmă cu trei ani să se orienteze către achiziții. ”Am decis că pasul următor, pentru a fi sustenabili, este să investim în capacități de producție. Un mix echilibrat utilizează atât regenerabilele, cât și resursa naturală care vine puternic din urmă – gazele naturale. Astfel, putem livra energie la un preț competitiv către consumatorul final”.

Stroe afirmă că educarea consumatorului este singura componentă care nu este susținută suficient. ANRE cere furnizorului să informeze consumatorul. ”Amenzile sunt dure în lipsa informațiilor puse la dispoziția consumatorului, numai că reacția din partea consumatorului este deosebit de slabă, iar un consumator prea puțin educat nu poate să creeze premisa unei piețe închegate. Ne-am asumat și componenta aceasta, de educare a consumatorului final. Acest lucru se poate face prin educarea colegilor care compun echipa, prin încercarea – și nu este simplă, dar rezultatele sunt extraordinare – de a convinge tinerii să îmbrățișeze domeniul energiei, prin a-i promova, prin a-I lăsa să devină vectori ai acestei componente privind educarea consumatorului”, afirmă Stroe.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Un comentariu la „Stroe, MET: România are nevoie de programe de educare reală a consumatorului”

  1. Domnul Stroe de unde educatia consumatorului, cand tot invatamantul e la pamant.Poate va aud si ,,specialistii,,din MEE , ca mixul de energie in productie trebuie facut in cadrul societatilor , el este oricum existent la nivel de sistem asa cum se lauda ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *