Acasă » Interes general » Statul a primit 20 de oferte pentru noua strategie energetică

Statul a primit 20 de oferte pentru noua strategie energetică

19 noiembrie 2013
Interes general
Bogdan Tudorache

Departamentul pentru Energie a primit 20 de oferte de la consultanţi care vor să elaboreze strategia energetică a României, a declarat ministrul de resort, Constantin Niţă.

„Vor avea şase luni să o facă”, a afirmat ministrul.

Strategia energetică trebuia elaborată în acest an, dar Niţă spunea în luna septembrie că acest proiect va fi amânat pentru 2014 din lipsa fondurilor.

Tot în septembrie Niţă afirma că a ajuns la „o viziune” asupra reorganizarii sistemului energetic, insa este nevoie de modificarea unor legi pentru a putea fi aplicată.

Unii analişti susţin că elaborarea strategiei energetice naționale trebuie să rămână în sarcina executivului, întrucât este un document care trebuie asumat politic și privește viitorul național pe un termen de referință mai mare de patru ani. În plus, ea trebuie să facă parte dintr-un proiect de țară mai amplu, în care să fie integrate și alte elemente economice, precum dezvoltarea industrială.

Până în prezent este însă clar și stabilit prin consens între toți actorii cu miză (autorități, producători, distribuitori, consumatori) că obiectivul major asumat al documentului-cadru pentru energie trebuie să fie acela al structurării tuturor elementelor necesare pentru a putea livra o orientare de dezvoltare economică, securitate și competitivitate crescute.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *