Acasă » Interes general » Site-urile comparative ale prețurilor energiei ar putea ”umfla” prețurile

Site-urile comparative ale prețurilor energiei ar putea ”umfla” prețurile

18 iunie 2018
Interes general
energynomics

Un nou raport constată că site-urile din Australia care îi ajută pe consumatori să-și schimbe abonamentele energetice compară prea puțini furnizori și oferte. Consilierul-șef al politicii energetice a guvernelor de stat și federale din Australia a tras un semnal de alarmă vizavi de site-urilor de comparare care oferă consumatorilor sfaturi cu privire la abonamentele lor la energie, spunând că sunt insuficient de transparente și prezintă prețuri majorate.

Arbitrul pieței din Australia, AEMC, susține că site-urile comparative precum iSelect, Compare the Market și Electricity Wizard sunt cele folosite de consumatori pentru a urmări reducerile, având în vedere că prețurile energiei au fost ridicate, potrivit The Guardian.

Raportul observă că site-urile de comparare simplifică alegerea furnizorului și a abonamentului și îi ajută pe clienți să facă noi alegeri mai ușor, însă AEMC avertizează că “site-urile nu sunt transparente prin prisma numărului de furnizori și oferte pe care le compară”. “Unele compară doar patru furnizori. În consecință, acestea pot recomanda un abonament care nu este cel mai bun pe piață… Întrucât site-urile percep comisioane de la furnizori pentru serviciul pe care îl oferă, este posibil ca aceste costuri să se reflecte și în prețurile cu amănuntul”. Raportul susține posibilitatea obținerii unor economii în valoare de sute de dolari, anual, prin schimbarea abonamentelor energetice.

Dar, in timp ce beneficiile există, președintele AEMC, John Pierce, acuză concurența din piața cu amănuntul, care “nu oferă în prezent beneficiile așteptate de consumatori”, deoarece ofertele de vânzare cu amănuntul, în special cele de reduceri, sunt insuficient de clare. Potrivit raportului, practica din industrie prin care campaniile de marketing sunt axate pe reduceri procentuale ale ofertelor, diferite de la un furnizor la altul, face foarte dificilă compararea ofertelor de către consumatori. Acesta constată că “o reducere procentuală mai mare nu se aliniază întotdeauna unui preț mai mic oferit clienților” și afirmă că aceștia pot fi induși în eroare, deoarece reducerile se aplică diferitelor părți ale facturii, unele aplicându-se doar pentru cantitatea consumată și altele pentru întreaga factură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *