Acasă » Electricitate » Signify are peste 56 de milioane de corpuri de iluminat conectate online

Signify are peste 56 de milioane de corpuri de iluminat conectate online

20 octombrie 2020
Digitalizare
Bogdan Tudorache

Când vorbim despre iluminatul public, trebuie să avem în vedere posibilitatea gestionării acestuia de la distanță, susține Răzvan Copoiu, CEO Signify pentru Romania și Europa de Sud-Est. Nu doar din perspectiva economiei de energie, care este beneficiul principal, dar și din punct de vedere al securității. ”Putem considera că un sistem de iluminat este sigur și eficient atunci când acesta este conectat și adaptabil condițiilor de trafic sau celor meteorologice. Intensitatea luminii poate crește sau descrește în funcție de cât de frecventată este zona, sau temperatura de culoare se poate modifica în funcție de condițiile de ceață, de exemplu”, a spus el, în cadrul conferinței „Digitalizare și Eficiență energetică în industrie – Iași”, organizat de Energynomics.

Companiile care activează în sectorul iluminatului public urmăresc programele Administrației Fondului pentru Mediu dedicate autorităților locale. ”Suntem deschiși îna a oferi consultanță tehnică și a găsi soluții, împreună cu autoritățile, soluții pentru orice fel de cerințe legate de iluminatul public, mai ales acum, când putem beneficia de fonduri europene. Aceasta nu este o noutate pentru autorități, există deja licitații în curs pentru sisteme de iluminat inteligent, cu tele-gestiune. Putem discuta și de soluții inovatoare, în contextul în care corpurile de iluminat pot oferi acum și internet de mare viteză în zona de acțiune, adică transmiterea în siguranță a datelor prin intermediul luminii. Segmentul arhitectural este, de asemenea, important, și pentru că tot vorbim despre Iași, Palatul Culturii este pus de câțiva ani și mai mult în valoare prin iluminat exterior de la Signify, a mai spus Copoiu.

Signify (anterior cunoscută ca Philips Lighting) are în portofoliu atât corpuri de iluminat Philips, cât și alte mărci cunoscute în industria iluminatului. ”Suntem nr. 1 pe segmentul iluminatului cu LED, nu numai în România, ci și pe plan mondial. Eficiența energetică a acestor sisteme, lansate în 2008 de Philips, este deja demonstrată, însă mai importantă acum este partea de conectivitate și IoT”, susține acesta”, susține Copoiu.

În 2012 a fost lansată pentru prima oară soluția de iluminat inteligent, Philips CityTouch precum și produsele de iluminat conectat ambiental Philips Hue, dedicat sectorului rezidențial. Wiz este, de asemenea, un brand nou, introdus de curând in portofoliu nostru, de iluminat inteligent dedicat consumatorilor.

”În 2016, compania a decis să împartă Philips în mai multe divizii, una a fost cea de televizoare, care a fost vândută către un alt producător, cea de echipamente medicale și electrocasnice care a rămas sub brandul Philips, iar Philips Lighting a devenit Signify, pentru a delimita astfel direcțiile diferite de business, inclusiv la nivelul bursei de valori. În martie 2018 a apărut platforma IoT Interact – care reprezintă o arhitectură cloud prin care putem controla de la distanță toate corpurile de iluminat, indiferent de producător, inclusiv cele existente, care fac parte deja din infrastructură de iluminat.”

Dacă în 2013 segmentul LED reprezenta doar 26% din vânzări, în 2019 a atins o cotă de piață de peste 78%. În același timp, dacă în 2012 erau conectate în platformă doar 50 de puncte de lumină, în 2019 s-a ajuns la peste 56 de milioane de corpuri conectate, iar astăzi avem deja peste 64 de milioane, inclusiv din România.

Tehnologia LED aduce economii de 80% față de cele corpurile de iluminat convenționale. ”Controlând intensitatea și culoarea și mulți alți parametri ai corpurilor de iluminat cu LED, putem să facem economii substanțiale”, a mai spus Răzvan Copoiu.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *