Sigiliul Calităţii – garanţie a calităţii carburanţilor auto printr-un program SGS România

0

Un sfert din cumpărătorii din România afirmă că s-au confruntat cu probleme de calitate a carburanţilor auto, indică un studiu realizat la nivel european în anii 2012-2013 şi dat publicităţii în 2014. Ponderea este cu mult mai mare decât media din Europa dezvoltată (EU15 – 4%) şi chiar decât media din “noua Europă” (EU12 – 17%). Situaţia de fapt este cu mult mai bună, afirmă reprezentanţii SGS, lider mondial în domeniul inspecţiilor, verificărilor, testărilor şi certificărilor. Diferenţa dintre percepţie şi realitate poate fi colosală; în Cehia, de exemplu, programul Sigiliul Calităţii desfăşurat de SGS, indică o incidenţă medie de 0,6% a discrepanţelor în ceea ce priveşte calitatea, faţă de o percepţie de 18%. Reprezentanţii companiei au prezentat în cadrul Energy Breakfast Club (23 septembrie) rezultatele programului desfăşurat în Cehia (Daniel Dobes – Oil, Gas & Chemicals Services, SGS Global Retail Services Manager) şi stadiul implementării programului în România (Adrian Cuţitei – business manager SGS România). Mihaela Sârbu (Business Development Manager) a prezentat noutăţile diviziei de mediu din cadrul SGS România.

Mărimea contează

Cu 83 de mii de angajaţi şi 1650 de birouri şi laboratoare în 160 de ţări, grupul SGS este numărul unu la nivel global în domeniul inspecţiilor, verificărilor, testărilor şi certificărilor. SGS a încheiat anul 2014 cu o cifră de afaceri de aproape 6 miliarde de franci elveţieni, din care 21 de milioane înregistrate în România.

Cu peste 570 de angajaţi în România, SGS este organizat în 8 divizii de business şi are peste 15 birouri şi laboratoare în marile oraşe din ţară.

Istoria contează

Grupul a fost fondat în 1878, la Rouen, în Franţa, şi este prezent în România încă din 1922. În secolul XX, grupul a dezvoltat noi arii de activitate în fiecare deceniu, adăugând la agricultură, minerit (1939), producţie industrială (1955), petrochimie (1960), mediu (1970), automotive (1990), pentru a se recomanda începând din anii 2000 drept furnizor de servicii integrat la nivel global pentru lanţul valoric al tuturor industriilor.

“Suntem acreditaţi internaţional şi putem răspunde oricăror solicitări de inspecţie, verificare, testare şi certificare, inclusiv celor mai noi obligaţii introduse prin legislaţia europeană şi naţională”, a declarat Mihaela Sârbu.

DESCARCĂ PREZENTAREA MIHAELEI SÂRBU

Percepţia contează

În prezentare sa, Daniel Dobes (Oil, Gas & Chemicals Services, SGS Global Retail Services Manager) a expus câteva dintre concluziile studiului pan-european la nivelul consumatorului realizat în 2014 de către Civic Consulting, la cererea Agenţiei Executive pentru Sănătate şi Consumatori. 27 de mii de repondenţi din 29 de state (UE, Norvegia şi Islanda) au răspuns chestionarelor, iar principala concluzie este că nu mai mult de 13% dintre aceştia au un brand preferat de carburant auto sau staţie de distribuţie. Preţul este cel mai important factor în decizia de cumpărare (68%), iar ceilalţi factori care contează sunt în ordine, experienţa anterioară pozitivă (27%), impactul pozitiv perceput asupra performanţei motorului (22%) şi calitatea carburanţilor (18%). Pentru România, studiul arată că preţul carburantului se păstrează ca prim factor de decizie (56%). Merită subliniat că 39% dintre repondenţi au menţionat importanţa calităţii carburanţilor în selectarea staţiei de distribuţie preferată.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI DANIEL DOBES

România este între statele europene cu cea mai mare incidenţă a problemelor de calitate percepută de către consumatori (25%), depăşită doar de Bulgaria şi Grecia (27% în fiecare caz).

Daniel Dobes a prezentat istoricul programului Sigiliul Calităţii în Cehia, în care au fost implicate în 2014 peste 1000 de staţii de distribuţie, reprezentând 28% din totalul pieţei. Au fost colectate peste 6400 de probe de carburanţi, au fost testaţi 51.300 de parametri. Înainte de demararea programului Sigiliul Calităţii, analizelor efectuate pe carburanţii de la pompă au indicat o pondere a incidentelor de deviaţii de la specificaţia produsului de 3,5%. După implementarea programului s-a constatat o îmbunătăţire semnificativă a calităţii carburanţilor, ponderea coborând până la o medie de 0,6%. Se constată o diferenţă majoră faţă de percepţia consumatorilor din Republica Cehă cu privire la calitatea carburanţilor – statisticile arată că 18% dintre consumatori s-au confruntat cu probleme de calitate.

Controlul contează

Daniel Dobes a prezentat un studiu de caz în care clientul care a intrat în programul Sigiliul Calităţii a consemnat o reducere a nivelului de non-conformitate de la 3,5%, în 2008, la mai puţin de 1%, în 2010. Un proces de schimbare la nivel organizaţional în 2010 a însemnat delocalizarea producţiei de carburanţi din Cehia şi a condus imediat la o creştere a ponderii de non-conformitate la peste 4,5%. Colaborarea cu experţii SGS a condus la reducerea progresivă acestu indicator la 0,74%, în 2013 şi 0,32%, în 2014, adică la jumătate faţă de media pieţei.

Sigiliul Calităţii contează

Pentru staţiile de distribuţie, Sigiliul Calităţii întăreşte percepţia pozitivă a brandului şi încrederea consumatorilor în calitatea carburanţilor. Programul îmbunătăţeşte controlul asupra întregului lanţ de distribuţie şi oferă suport tehnic permanent pentru rezolvarea problemelor de calitate, precum şi asistenţă în soluţionarea reclamaţiilor şi aplanarea disputelor.

Pentru consumatori, programul simplifică procesul de selecţie a carburantului, în favoarea produselor de cea mai bună calitate. În plus, permite reducerea incidentelor în funcţionarea motorului şi a costurilor cu reparaţii nejustificate.

Reuşita programului Sigiliul Calităţii în Cehia este un indiciu al unei pieţe mature şi intens concurenţiale, cu 3500 de staţii de distribuţie publice şi alte circa 3000 de staţii private. România numără în prezent circa 2000 de staţii de distribuţie, la o suprafaţă de trei ori mai mare şi o populaţie aproape dublă faţă de Cehia. Noile intrări din piaţa de distribuţie din ultima perioadă (SOCAR, NIS Petrol – Gazprom, Ţiriac Energy, Nobel Oil) precum şi mişcările comunicate de marii jucători de pe piaţa locală (OMV Petrom, KMG şi MOL România, în principal) sunt bune premise că introducerea programului Sigiliul Calităţii în România are şanse de succes.

Au asistat la prezentări și au participat la discuții reprezentanți ai companiilor Agility Logistics, ALD Automotive, BASF – Fuel and Lubricant Solutions, BCR, BCR Pensii, Blaxy, Eco Solution, IPROCHIM SA, Kerui, LeasePlan, Matei Conf, Nobel Oil, OMV Petrom, Oscar Downstream, Ridgid, Rottco Consult, Sarto, Schneider Electric, Sixt New Kopel, UniCredit.

Au fost prezenți, de asemenea, reprezentanți de la ANRM, Ministerul Energiei, precum şi de la EFDEN, ABR Association Biofuels in Romania şi Centrul de Informare pentru Finanţări Nerambursabile.

Evenimentul a fost organizat de energynomics.ro și susținut de partenerii noștri: BCR Pensii, Blaxy, LeasePlan, Ridgid, Sarto, SGS România, Sixt New Kopel.

Share.

Lasă un comentariu