Romgaz a raportat o cifră de afaceri de 3,41 miliarde de lei în 2016

0

Compania Romgaz a raportat în anul 2016 o cifră de afaceri în valoare de 3,41 miliarde de lei, în scădere cu 15,8%, comparativ cu 4,05 miliarde de lei realizată în anul anterior, fiind afectată semnificativ de condițiile meteorologice, diminuarea drastică a cererii de gaze în sectoarele cheie și de cadrul fiscal nefavorabil competiției pe piața gazelor naturale, se precizează în raportul anual preliminar privind activitatea economico-financiară a Romgaz pentru anul 2016 transmis Bursei de Valori București.

“Anul 2016 a adus provocări multiple pentru societate, rezultatele financiare fiind puternic influențate de scăderea prețului gazelor naturale, cererea scăzută (în special în trimestrul I) cauzată de o iarnă blândă, competiția puternică cu gazele naturale din import, pe fondul unor reglementări imprecise”, se arată în raportul preliminar al Romgaz pe anul trecut.

Potrivit reprezentanților companiei, rezultatul a fost generat de optimizarea valorificării producției și stocurilor de gaze naturale, astfel încât vânzările din energie electrică și din activitatea de înmagazinare au suplimentat veniturile din comercializarea gazelor din producția internă.

”În anul 2016, am îndeplinit și chiar depășit proiecția bugetară referitoare la profitul net, care a ajuns la valoarea preliminat de 1.025 milioane lei”, precizează conducerea Romgaz.

Investițiile Romgaz s-au redus anul trecut aproape la jumătate față de 2015, la 497,7 milioane lei, ca urmare a diminuării investițiilor programate în explorarea de suprafață cât și scăderii investițiilor în asocieri. Și producția de gaze a companiei a scăzut cu 24%, la 4,219 miliarde metri cubi, iar vânzările de gaze s-au redus în volum cu 17%, se mai arată în raport.

Romgaz estimează pentru 2016 o pierdere netă de 468,22 milioane lei datorată în cea mai mare parte constituirii de ajustări de depreciere aferente creanțelor față de unul dintre clienții importanți ai societății, reiese din raportul companiei.

“În urma intrării în insolvență a acestui client, în vederea derularii procedurilor presupuse de această situație și pentru apărarea intereselor societății, în cursul anului 2016 au fost facturate penalități de întârziere căștigate în instanță, printr-o hotărâre judecatorească nedefinitivă, aferente unor creanțe care s-au stins printr-o dare în plată în anul 2013. Având în vedere incertitudinea încasării acestei sume, s-a constituit o ajustare de depreciere echivalentă, care anulează venitul din penalități facturat acestui client”, explică reprezentanții companiei.

Share.

Lasă un comentariu