Acasă » Evenimente » Nu rata! » Responsabilitate socială – candidaturile anului 2015 la Energy Evolution

Responsabilitate socială – candidaturile anului 2015 la Energy Evolution

12 noiembrie 2015
Evenimente
energynomics

Începem astăzi să prezentăm candidaturile anului 2015 la premiile Energy Evolution, cu secțiunea Responsabilitate socială. Numai unul dintre proiectele de mai jos va fi recompensat în cadrul Galei din 3 decembrie. Fiecare companie și toți oamenii implicați în aceste proiecte merită însă respectul nostru și o promovare cât mai largă.

E.ON România

Dăruieşte lumină

E.ON Energie România a donat 100.000 kwh (echivalent în energie electrică sau gaz) către 12 şcoli, spitale, centre speciale pentru copii şi case de bătrâni. Desfăşurată în perioda 6 – 25 aprilie 2015, campania „Dăruieşte Lumină” a permis ca printr-un simplu click pe Facebook, românii să direcţioneze câte un kwh către una din instituţiile beneficiare. Zeci de mii de susţinători au transformat gesturi mici într-un ajutor mare.

Campania a sensibilizat un număr mare de persoane, dovadă fiind numărul impresionant de bloggeri şi persoane publice, vedete și activiști civici care l-au distribuit în social media. Între ei: Andi Moisescu, Teo Trandafir, Irina Binder, Amalia Enache, Gheorghe Hagi, Paula Chirilă, Andrei Gheorghe, Andra și Cătălin Măruță, Ana Morodan și Tony Poptămaş. De asemenea, au scris despre acest proiect Vlad Petreanu, Moise Guran și echipa de la Biziday, Cristian China Birta, Hotnews și pagina de Facebook a Știrilor ProTV.

GDF SUEZ Energy România

Totul începe acasă!

80 de copii rămași fără îngrijirea părinților au acum un cămin mai primitor în care să se bucure de copilărie. Casele sociale din cadrul SOS Satele Copiilor București au fost renovate și eficientizate energetic prin programul „Totul incepe acasa!” finanţat de GDF SUEZ Energy România şi derulat în parteneriat cu Habitat for Humanity Romania.

Pe parcursul celor doi ani de proiect, s-a realizat izolarea termică a caselor și mansardelor, s-au înlocuit acoperișurile, ușile și ferestrele și s-au schimbat centralele termice. Clasa de performanţă energetică a celor 12 case a fost îmbunătățită substanțial, ceea ce înseamnă costuri reduse cu întreținerea. GDF SUEZ Energy România (care a adoptat de curând marca comercială ENGIE) a investit 350,000 de euro și a implicat peste 100 de angajați în lucrările de reabilitare.

“Ne-am bucurat să putem susţine acest proiect social în parteneriat cu SOS Satele Copiilor şi Habitat for Humanity, eficienţa energetică reprezentând o preocupare prioritară pentru compania noastră. Proiectul se înscrie în axele noastre de responsabilitate socială de a susţine, pe de o parte, categoriile vulnerabile şi pe de altă parte de a încuraja măsurile de eficienţă energetică în rândul consumatorilor de gaze naturale. În plus, sunt mândru şi de mobilizarea colegilor noştri care au răspuns de fiecare dată cu entuziasm la apelurile la voluntariat şi s-au implicat direct în reuşita programului”, a declarat Eric Stab, CEO GDF SUEZ Energy România.

Grupul CEZ în România

Maratonul Olteniei – ediţia a 3-a

Încă de la intrarea pe piaţa din România, Grupul CEZ în România a derulat o serie de proiecte de responsabilitate socială corporatistă în parteneriat cu organizaţii nonguvernamentale sau instituţii publice locale și cu implicarea prin acţiuni de voluntariat ale angajaţilor companiei. Un exemplu de proiect amplu devenit tradiţie este Maratonul Olteniei, desfăşurat între 29-30 august 2015, un eveniment sportiv de trail running şi mountain biking organizat la Râmnicu Vâlcea în fiecare din ultimii trei ani.

Competiţia a inclus în 2015 atât participanţi din judeţele unde CEZ îşi desfăşoară activitatea, cât şi campioni ai competiţiilor naţionale. În acest an am alergat şi am pedalat pentru copiii prematuri. Pentru a le acorda acestor copii o şansă în plus, taxele de participare plătite de fiecare dintre bicicliştii şi alergătorii înscrişi la Maratonul Olteniei au fost completate de CEZ România, cu o suma importantă, destinată sprijinirii secţia de neonatologie a Spitalului Judeţean Vâlcea. Donaţia totală de peste 10.000 de euro a fost utilizată pentru achiziţionarea unor echipamente vitale pentru viaţă micuţilor: un analizor de gaze în sânge, un bilirubinometru, două lămpi de fototerapie pentru nou născuţi şi alte materiale.

Hunt Oil Company of Romania

Stă în puterea ta

În cei 2 de ani de activitate ca operator al proiectelor derulate în România, Hunt Oil Company of Romania a evaluat 126 de proiecte CSR propuse de comunităţile locale în baza unor discuţii şi interviuri aplicate având că scop principal identificarea corectă a nevoilor reale, specific fiecărei comunităţi. În funcţie de nevoia reală identificată, sustenabilitate şi impact asupra comunităţii au fost selectate şi implementate 42 de proiecte CSR în 6 judeţe (Buzău, Brăila, Ialomiţa, Galaţi, Bacău şi Vrancea) în 3 oraşe (Tecuci, Pogoanele şi Adjud), 17 comune şi respectiv 45 de sate.

Aspecte relevante privind strategia proiectelor CSR:

  1. Parteneriate private cu toate comunităţile locale
  2. Impact direct în comunităţile locale
  3. Relaţia cu autorităţile
  4. Experienţă internaţională
  5. Voluntariat, excelenţă şi spirit de echipa
  6. Opinia reprezentaţilor comunităţilor locale
  7. Implementarea unui sistem CSR de Follow-up
  8. Lecţii învăţate

OMV Petrom

Centrul de Resurse al Comunităţii (CERC) Boldeşti Scăeni

În urma restructurărilor în economie, în orașul Boldești-Scăeni din județul Prahova au fost închise după anul 2000 o serie de societăţi de renume cum ar fi: Fabrica de hârtie şi carton Cahiro, Societatea de Foraj Scăeni, culminând cu restructurarea Schelei de Petrol Boldeşti. În prezent, prin activitatea de exploatare de țiței și gaze desfășurată, OMV Petrom se numără încă printre principalii agenți economici din zonă. Prin urmare, compania are o responsabilitate față de comunitate și față de angajații săi, cei mai mulți membri ai acesteia.

Orașul Boldești Scăeni se află în județul Prahova, la 15 km distanță de Ploiești. Din populația de aproximativ 11.000 de locuitori, aproximativ 1.000 sunt de etnie romă. În comunitatea romă de aici, cifrele sunt cu deosebire îngrijorătoare: aproximativ 30 de persoane lucrează cu contract de muncă, restul trăind din ajutoare de șomaj, alocația copiilor sau munca zilieră, conducând la o rată de șomaj de aproximativ 97%. OMV Petrom a inaugurat în 2015 Centrul de Resurse al Comunităţii Boldeşti Scăeni – o clădire construită în conformitate cu cele mai riguroase standarde de sustenabilitate în domeniul construcțiilor, cu rolul de a crește nivelul de trai și educațional al persoanelor dezavantajate, în special de etnie romă. Activitățile educaționale sunt adresate unui public larg: pre-școlarilor, elevilor, părinților, și adulților în general.

Prezentarea video a proiectului poate fi urmărită pe Youtube aici

SNGN Romgaz SA

Spitalul verde

Spitalul verde este un proiect CSR desfăşurat de Romgaz pentru eficientizarea energetică a principalei unități sanitare din comunitate – Spitalul Municipal Mediaş.

Proiectul vizează îmbunătăţirea condiţiilor de confort şi calitate a serviciilor medicale şi constă în montarea unei pompe de căldură şi 3 panouri solare, care vor permite administraţiei spitalului să îşi procure energia din surse verzi.

50.000 de euro au fost folosiţi în dotarea corpului de boli contagioase a spitalului municipal Mediaş cu panouri solare şi pompă de căldură geotermică. În acest fel, corpul va deveni independent din punct de vedere termic, apa caldă atât din sistemul de încălzire centrală, cât şi cea menajeră, fiind produsă în mod sustenabil.

Eficientizarea energetică va duce la reducerea anuală a costurilor de energie cu circa 10% pentru Spitalul Municipal Mediaş. Economiile realizate, în mod constant, pot deveni surse de suplimentare a bugetului spitalului pe sectoare care ţin de actul medical.

_________________________________

Opt buni cunoscători ai industriei energetice din România s-au reunit în Juriul celei de-a treia ediții a premiilor energynomics și își vor exprima opțiunile online.

A treia Gală a premiilor energynomics vine cu o noutate față de edițiile din în 2013 şi 2014  – expoziţia Evolution de tehnologii şi soluţii pentru energie, organizată în cadrul evenimentului din 3 decembrie. Aflaţi detalii despre energynomics Awards Evolution 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *