Războiul prizelor: Bătălia pentru supremația mașinilor electrice

0

Constructorii auto germani speră că noua rețea de stații de încărcare de mare putere pe care o dezvoltă împreună cu Ford va stabili un standard industrial pentru stații și protocoale care le vor oferi un avantaj față de rivalii din industria mașinilor electrice. În prezent, Tesla și producătorii de automobile din Japonia și Germania folosesc prize și protocoale de comunicare diferite pentru a conecta bateriile la încărcătoare, însă firmele care construiesc rețelele de încărcare necesare spuncă, pentru ca vehiculele electrice să devină preferate de toată lumea, numărul de formate de conectare va trebui limitat, inclusiv pentru a menține costurile scăzute.

Producătorii auto din spatele tehnologiei câștigătoare vor beneficia de un lanț de aprovizionare standard și de o rețea extinsă, făcând astfel vehiculele lor mai atractive pentru clienții îngrijorați să se îmbarce pe călătorii mai lungi, spun analiștii.

Cu toate acestea, producătorii care sprijină prizele perdante pot ajunge să dea bani pe cercetare și dezvoltare în plus și ar putea fi nevoiți să investească în adaptarea liniilor de asamblare și a modelelor de vehicule, astfel încât clienții lor să poată utiliza cele mai răspândite rețele de încărcare rapidă.

Banca elvețiană UBS a estimat că 360 de miliarde de dolari vor trebui cheltuite în următorii opt ani pentru a construi o infrastructură globală de încărcare, pentru a ține pasul cu vânzările de mașini electrice, și aceasta va fi cheia pentru limitarea numeroaselor tehnologii utilizate acum, potrivit Reuters.

“Piața de încărcare rapidă ar putea crește rapid, dar problema diverselor tipuri de conectivitate și comunicare va trebui rezolvată în viitor”, a afirmat UBS într-un studiu publicat luna aceasta.

Pentru a încerca să construiască o masă critică pentru sistemul european de încărcare combinată (CCS) favorizat de Europa, BMW, Mercedes-Benz, Daimler, Ford și grupul Volkswagen, care include Audi și Porsche, au declarat în noiembrie că vor dezvolta 400 de stații de încărcare de mare putere pe drumurile principale din 18 țări europene, până în 2020.

“În cele din urmă, este vorba de salvgardarea investițiilor celor care investesc în mobilitatea electrică”, a declarat Claas Bracklo, șeful Electromobility al BMW și președintele Inițiativei Interfața de încărcare (CharIN), care susține tehnologia CCS.

“Am întemeiat CharIN pentru a constitui o poziție de putere”.

Încă sunt zorii mașinilor electrice și este dificil de prevăzut care dintre tehnologiile de conectare va predomina sau chiar dacă vor exista diferite modalități de încărcare a vehiculelor, spre deosebire de duza de o singură mărime care poate reumple toate autovehiculele pe benzină.

Share.

Lasă un comentariu