Războiul noxelor diesel continuă: BMW respinge acuzațiile

0

BMW a negat faptul că software-ul de gestionare a motorului a blocat un sistem de filtrare a emisiilor de oxizi de azot (NOx) în cadrul unora dintre autovehiculele sale diesel, după ce un grup de mediul german a afirmat că un model estate al Seriei 3 a emis cantități de Nox de șapte ori peste limita legală. Modelul cu motor de 2 litri, 320d, care este proiectat pentru a satisface cele mai recente standarde Euro 6 privind emisiile, a depășit plafonul legal de 80 de miligrame de NOx pe kilometru cu o medie de 2,6 ori în opt teste rutiere și chiar de 7,2 ori când viteza a fost majorată cu 10%, susține asociația Deutsche Umwelthilfe (DUH), potrivit Reuters.

Cu toate acestea, într-un set separat de teste cu role statice, de asemenea efectuate de DUH în luna octombrie, al cărui rezultatele nu au fost verificate în mod independent, emisiile de NOx ale aceleiași mașini BMW au rămas cu mult sub limita de 80 miligrame per kilometru, atât la viteze normale, cât și în cazul în care viteza a crescut cu 10%, a spus asociația.

“Rezultatele oferă semne foarte clare că ar exista dispozitive de blocare ilegală în software-ul de control al motorului”, a declarat Juergen Resch, directorul executiv al DUH, într-o conferință de presă. “Vehiculul trebuie să asigure o curățare complet funcțională a gazelor de eșapament în toate situațiile normale de funcționare.”

Cel de-al doilea producător de automobile de lux din lume, prin vânzări, a negat orice abatere. Acesta a declarat că vehiculele sale au respectat cerințele legale și nu au fost manipulate, o poziție pe care a menținut-o de când Volkswagen a recunoscut în septembrie 2015 că a falsificat testele privind emisiile de NOx din S.U.A.

“Nu există activități tehnice care să afecteze modul de testare utilizat pentru măsurarea emisiilor – ceea ce înseamnă că sistemele noastre de evacuare sunt active atât pe patul de testare, cât și în practică”, a afirmat grupul BMW.

Șeful departamentului de producție al fabricantului de automobile, Klaus Froehlich, a respins acuzațiile, acuzând o campanie de lobby împotriva lui BMW și a declarat că producătorul va lupta împotriva acestora.

DUH a declarat că a cerut Ministerului Transporturilor din Germania și organismului de reglementare rutieră KBA să revadă aprobarea – tip pentru modelul BMW 320d și să emită o rechemare obligatorie pentru modelele afectate, în cazul în care rezultatele testului se dovedesc a fi corecte.

Ministerul Transporturilor nu a putut fi contactat pentru comentarii, iar un purtător de cuvânt al autorității de reglementare KBA a refuzat să comenteze.

Share.

Lasă un comentariu