Raport KfW: Germanii cred în “tranziția mobilității”, ar accepta limitarea vitezei pe autostrăzi

0

Drumuri din ce în ce mai aglomerate, concentrații de contaminanți atmosferici peste nivelurile permise în multe orașe și a emisii ridicate de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor: toate acestea i-au convins pe germani să renunțe la libertatea oferită de autostrăzi, în favoarea unei limite care ar reduce poluarea.

Astfel, puțini germani pun la îndoială necesitatea unei “tranziții a mobilității”. Acesta este rezultatul unui sondaj reprezentativ realizat de KfW Research. Optzeci și unu la sută dintre germanii cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani vizează nevoia de a schimba atitudinile și comportamentele în interesul climei, de exemplu prin dezvoltarea unor mijloace de transport viabile, care să protejeze clima, prin îmbunătățirea sistemelor de transport public și decizia conștientă de a folosi mașinile mai rar.

Respondenții cred că responsabilitatea principală o are industria automobilelor (89%) și vor ca responsabilii politici să îmbunătățească condițiile care ar determina o schimbare (77%). Dar, de asemenea, sunt foarte dispuși să-și modifice propriile comportamente ca utilizatori ai transportului (71%). Există chiar și majoritate pentru limitarea vitezei pe autostrăzi, un subiect extrem de controversat, cu aproape 60% în favoarea acesteia. Însă nu toate grupurile de populație au fost de acord în aceeași măsură. Mai mult femeile favorizează o limită de viteză, decât bărbații (70% față de 50%). Vârsta joacă un rol, de asemenea, bărbații sub vârsta de 30 de ani opunându-se acestei posibile măsuri (35%).

“Importanța unei tranziții a mobilității și-a găsit drumul în gândirea mainstream a societății. Majoritatea oamenilor recunosc că nu este vorba numai de producătorii de mașini și de politicieni, ci și de faptul că și ei pot face ceva pentru a proteja clima, prin alegerile lor”, a declarat Dr. Jörg Zeuner, economist șef al grupului KfW.

“Aceste concluzii sunt încurajatoare, deoarece Germania nu va fi capabilă să-și atingă obiectivele climatice fără o inversare a tendințelor în sectorul mobilității”, a adăugat el, adăugând că în timp ce emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul energetic din Germania au scăzut cu aproximativ 25% între 1990 și 2015, în sectorul transporturilor acestea se află încă la nivelul anului 1990. “Germania are totuși ocazia să joace un rol decisiv în modelarea viitorului și să rămână una dintre cele mai importante locații ale industriei auto”, a adăugat dr. Jörg Zeuner.

Studiul KfW a arătat, de asemenea, că unul din trei respondenți (36%) și-a schimbat deja comportamentul de mobilitate, conducând mai puțin mașinile și utilizând mai multe autobuze, trenuri sau biciclete. În consecință, dezvoltarea sistemelor de transport public în masă a înregistrat cea mai mare rată de aprobare a tuturor măsurilor de politică (91%), urmată îndeaproape de extinderea căilor pietonale și a benzilor de biciclete (86% și 85%). În schimb, germanii critică măsurile care vizează limitarea traficului prin intermediul sistemelor de taxare. Două treimi dintre respondenți resping introducerea unei taxe generale pentru vehiculele de pasageri și schemele de taxare ale orașelor.

Share.

Lasă un comentariu