Rafinăriile acuză parlamentarii UE de “părtinire” în favoarea vehiculelor electrice

0

Politica UE privind emisiile auto este părtinitoare față de vehiculele electrice, a afirmat asociația Fuels Europe luni (4 decembrie), care a prezentat un studiu ce sugerează că trecerea treptată de la motorină la mașini cu emisii zero nu ar avea aproape niciun impact asupra calității aerului urban până în 2030.

Directorul FuelsEurope, John Cooper, a prezentat rezultatele studiului comandat de furnizorul britanic de informații privind calitatea aerului, Aeris, care și-a bazat modelarea pe date reale privind emisiile furnizate de firma de consultanță tehnică și de mediu Ricardo, care a folosit propriile teste ale autoturismelor diesel Euro 6.

Standardul Euro stabilește limite pe kilometru pentru poluanții din țevile de eșapament, alții decât CO2, care sunt prevăzuți de alte legi. Dat fiind că standardul Euro 3 – primul caz în care NOx a fost tratat separat – a fost introdus la începutul anilor 2000, limita pentru autovehiculele diesel a scăzut de la 500 mg pe kilometru la 80 mg în cazul actualului standard Euro 6, deși “factorul de conformitate” permite depășirea legală a acestui nivel cu 110%, potrivit Euractiv.com.

Această corecție urmează să fie eliminată cel târziu până în 2023.

“Preocuparea noastră este că accentul a fost pus pe tot mai multă strictețe în noile standarde ale vehiculelor”, a declarat directorul Fuels Europe, John Cooper. De fapt, au fost deja solicitate standarde Euro 7 mai stricte, inclusiv printr-o scrisoare recent remisă de primăriile a zece capitale europene, care au cerut, de asemenea, trecerea la vehicule cu emisii zero în decurs de două decenii.

Cooper a vorbit cu o zi înainte ca miniștrii energiei să discute propunerea recentă a Comisiei Europene privind “pachetul de mobilitate curată”, prin care se urmărește reducerea cu 30% limitele emisiilor de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare în deceniul 2020-2030.

Deși ecologiștii și furnizorii de energie electrică au fost dezamăgiți de faptul că executivul UE nu a inclus o cotă obligatorie pentru vehiculele cu emisii zero (ZEVs), producătorii de petrol sunt în mod clar îngrijorați de desprinderea generală a politicii europene, care se îndepărtează de motorul cu combustie internă, pentru a sprijini vehiculele electrice.

Poziția actuală a Parlamentului European privind reforma directivei privind energia din surse regenerabile din 2009 impune un obiectiv privind utilizarea biocombustibililor regenerabili în transport – care trebuie rafinați la fel ca și țițeiul brut.

“Propunerile parlamentului privind RED II se referă la un conținut de 12%, care ar putea oferi o intensitate a combustibilului cu 9-10% mai bună pentru GHG (gazele emise – n.t.) “, a afirmat Cooper. Acest lucru nu este reflectat în testele privind emisiile automobilelor, a subliniat el.

“Deci, aici începe să fie creat, în esență, un dezechilibru care vine în sprijinul electricelor – nu este recunoscută îmbunătățirea adusă combustibilului”, a susținut el, solicitând un sistem bazat nu numai pe emisiile de gaze de eșapament, ci pe o analiza a ciclului de viață al bateriilor.

“Nici o diferență” între Euro 6 diesel și vehicle electrice

În centrul argumentelor lobby-ului pro-rafinării se află modelarea realizată de Aeris, care sugerează că “nu există aproape nicio diferență în expunerea populației” la particulele și poluarea cu NO2 în două scenarii: una în care autovehiculele vechi sunt înlocuite cu noi dieseluri, conforme cu Euro 6 și alta în care sunt înlocuite cu vehicule cu emisii zero.

“Nu are nici o importanță ce vehicul alege cineva”, a spus Cooper, sugerând că emisiile motoarelor diesel compatibile Euro 6 sunt comparabile cu cele ale vehiculelor electrice.

Share.

Lasă un comentariu