Acasă » Electricitate » Mașinile electrice închiriate prind teren și în România

Mașinile electrice închiriate prind teren și în România

2 august 2016
Electricitate
energynomics

Serviciile tip car sharing au demarat puternic în oraşe precum Berlin, Munchen şi Viena, iar acum și în România. Singură firma din România care oferă servicii de tip car sharing, Pony Car Sharing din Cluj-Napoca, se extinde şi în Bucureşti, cu o flotă de 15 maşini electrice BMW i3, conform Hotnews.

În Cluj-Napoca sunt disponibile 50 de maşini Volkswagen up! şi Smart Fortwo pentru închiriere în regim car sharing, iar preţurile pornesc de la 1 leu pe minut. În cazul în care viteză de deplasare a maşinii este sub 15 kmh, tariful scade la jumătate.

Utilizatorii îşi rezervă maşinile prin intermediul unei aplicaţii de mobil disponibilă pentru iOS şi Android, şi fac plata prin aplicaţie (este necesară introducerea datelor unui card bancar). Serviciul a fost lansat în ultimul trimestru din 2015 de către publicitarii Iulian Pădurariu şi Demis Ghindeanu din spatele firmei Marks din Bucureşti.

După startul din Cluj-Napoca, cu maşini noi Volkswagen up! şi smart fortwo, Pony Car Sharing se extinde şi în Bucureşti. În prezent există 3 maşini electrice BMW i3, iar până la finalul acestui an vor fi disponibile în total 15 maşini BMW i3 şi 10 MINI. Pe lângă flota de 15 BMW i3 pentru Pony Car Sharing, BMW Group România va mai livra cinci maşini electrice i3 firmei de rent a car MLS.

BMW România, în parteneriat cu Băneasa Business and Technology Park, a pus în funcţiune o staţie de reîncărcare cu două sloturi, unul de 22kW şi unul de 50kW. Punctul de încărcare de 50kW este singurul atât de puternic din Bucureşti disponibil public şi gratuit tuturor posesorilor de maşini electrice. Mai există staţii de 50kW în Bucureşti, dar sunt pentru uz privat ori sunt cu plată. Investiţia în această staţie se ridică la 30.000 euro, plus 8.000 euro instalarea.

Spre deosebire de sistemul din Cluj-Napoca, unde oricine poate închiria maşină pe ce perioada doreşte şi o poate lasă aproape oriunde în oraş (conceptul de numeşte “free floating” şi există un fel de “ţarc” virtual), sistemul din Bucureşti este dedicat companiilor şi angajaţilor acestora, nefiind deschis persoanelor fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *