Transportul public ar trebui să dea tonul în mobilitatea electrică din România

Piața autovehiculelor – vânzări, leasing, închirieri – este adesea văzută ca un reper pentru sănătatea unei economii. Am discutat cu Tal Lahav, CEO Sixt Group România, despre evoluția activității lor în 2020 și despre tendințele mai vechi și mai noi pe care le identifică în România.

Stimate domnule Tal Lahav, au trecut trei sferturi din 2020, un an special, care este greu de comparat cu altele din istoria recentă. Cum a fost anul acesta pana acum, din perspectiva afacerii pe care o conduceți?

Într-adevăr, 2020 a fost până acum un an memorabil și nimic nu va mai fi la fel ca înainte. Toate segmentele economice afectate și toți oamenii se confruntă cu provocări atât din punct de vedere economic, psihologic, sociologic, cât și la nivel de sănătate și de nivel de trai. Coronavirusul ne-a afectat businessul așa cum a lovit în toată industria. Cu toate acestea, am depășit momentul și am supraviețuit pe timp de furtună, aș putea spune, cu daune minime. Acum, am accelerat motoarele cu intenția de a atinge nivelurile de dinainte de apariția virusului. Cu atitudinea corectă, cu serviciile și cu mentalitatea potrivite, acest lucru va deveni un fapt.

Pentru a atenua efectele coronavirusului, am luat măsuri ferme și ne-am adaptat serviciile la contextul actul și la nevoile oamenilor și ale pieței, atât din perspectiva clienților, a angajaților cât și a furnizorilor noștri. Ne-am concentat eforturile în principal pe zona de leasing și de rent a car dar și pe serviciile de vânzări de autovehicule noi și uzate, cu accent pe oameni și pe dezvoltarea de produse care să vină în sprijinul nevoilor concrete ale clienților noștri.

Am creat soluții care să aducă siguranță, încredere, comoditate și flexibilitate în viața clientului, toate completate de un mix de servicii de leasing și de rent a car dominate de atributul excelenței profesionale, al entuziasmului și al experienței unice de cumpărare.

În ciuda contextului, piața autovehiculelor din România este una dintre cele mai scăzute la nivel de mașină pe cap de locuitor, una dintre cele mai învechite, mai slabe ca raport între vânzările de mașini noi și cele rulate și una dintre cele mai scăzute la raportul dintre mașinile rulate importate și mașinile noi și rulate, vândute pe piață.

Există un potențial imens pe piață și, mai mult decât atât, o nevoie de vindecare a industriei auto. Industria auto în total, precum și segmentele de leasing și închiriere, în special, pot fi un pilon extraordinar de creștere și dezvoltare a economiei românești. Desigur, toate acestea ar trebui, de asemenea, să fie completate de investiții în dezvoltarea infrastructurii.

Efectele pe termen scurt ale coronavirusului asupra pieței vor duce la o scădere semnificativă în 2020, comparativ cu previziunile anterioare. În același timp, după perioada de stagnare, vedem o creștere a vânzărilor de mașini second-hand și a cererii de închiriere pe piața internă. Motivele pot fi diverse: preferința pentru soluții de independență a mobilității proprii la costuri accesibile și, de asemenea, o înțelegere a nevoii de flexibilitate și calitate prin externalizarea soluțiilor de mobilitate.

De asemenea, prezentul și viitorul sunt dominate de experiența, siguranța, fiabilitatea și atributul încrederii. O mașInă uzată, cu un istoric cunoscut, permite oamenilor să poată avea toate acestea. La Sixt SH (sixtsh.ro) oferim pachetul “liniștea sufletească”, adică beneficiile primului proprietar și 2 ani garanție pentru mașinile din flota noastră.

În sectorul energetic, pandemia pare să fi accelerat tendințele care au fost deja resimțite în avans, cum ar fi tranziția la digitalizare, munca la distanță și multe operațiuni care au fost mutate în cloud. Există tendințe pe piața auto care au fost consolidate în contextul pandemiei? Au dispărut unele, au apărut altele noi?

Cum ar putea cineva să își stabilească planuri și obiective atunci când lumea are planuri diferite pentru noi? În același timp, cu toții trebuie să ne continuăm dezvoltarea, progresul, educația, creația, inovația și eforturile noastre pentru rezultatele și realizăriled pe care ni le dorim.

Așa cum am menționat anterior, în ciuda perioadei dificile, piața generală a autovehiculelor din România are un potențial imens, dar se simte nevoia de investiții în dezvoltarea infrastructurii și a unui mediu de reglementare mai favorabil.

La nivelul industriei auto se constată, de asemenea, unele schimbări, unele dintre ele fiind, de asemenea, conectate direct la tendința pieței spre digitalizare, nevoia de soluții la distanță și accelerarea atributelor de siguranță și încredere. Acestea duc la necesitatea unor soluții flexibile de mobilitate care să le ofere utilizatorilor siguranță și încredere, permițându-le, în același timp, să beneficieze de libertatea pe care mobilitatea o oferă.

Care este principalul avantaj al Sixt Group Romania față de concurenții săi, cel care contează cel mai mult pentru clienții companiei?

Suntem prima companie de leasing operațional din România și una dintre cele mai competitive companii care oferă servicii de rent a car și leasing operațional pe piața auto locală. Grupul este unic prin sistemul “One Stop Shop” și prin conceptul, “AlwaysYes”. Sixt Group România este lider de piață în activitățile sale, ca rezultat direct al concentrării pe furnizarea de servicii de calitate, flexibilitate, soluții personalizate și parteneriat pentru clienții și părțile interesate. Prin sistemul “One Stop Shop”, oferim toate serviciile sub aceeași umbrelă: leasing operațional (www.sixtleasing.ro), închirieri (www.sixt.ro), mașini SH (www.sixtsh. ro), mașini noi (dealer autorizat Opel – www.opel-unionmotors.ro) și service auto – unul dintre cele mai mari din România ( autorizat Dacia – Renault, Opel și mulți-brand – www.union-motors.ro).

Strategia grupului este de a fi flexibil și de a crea soluții personalizate pentru clienți. Majoritatea clienților noștri utilizează majoritatea serviciilor noastre simultan. De asemenea, datorită sinergiei Grupului nostru, având împreună serviciile de rent a car și de leasing operațional sub aceeași umbrelă, Sixt a creat pentru IMM-uri și companiile de tip Start-up posibilitatea de a accesa beneficiile pe care le au în mare parte doar marile companii. Pentru Sixt, clientul este un partener care primește soluții inovatoare și flexibile personalizate. Sixt Group România este, de asemenea, implicat în numeroase proiecte sociale prin care își propune să dea înapoi comunităților, prin platforma #AlwaysYesToEducation.

Tendința creșterii ponderii mașinilor electrice în parcul auto din Europa continuă să fie printre cele mai semnificative, inclusiv in România. Marii producători auto anunță și lansează noi modele electrice tot timpul. Vedeți aceste evoluții în portofoliul de modele propus de Sixt Group Romania?

Într-adevăr, există o tendință în creștere la nivel global de a trece la soluții electrice. Și noi le susținem. Trendul mașinilor electrice se va amplifică ca o nevoie generală pe termen lung. Pe termen scurt și mediu, cererea de mașini electrice în activitatea noastră nu este semnificativă, dar este o tendință în creștere și în business-ul nostru. Credem în viitorul electric, dar credem că viitorul nu este în întregime electric, ci mai degrabă credem că electricul este o componentă viitorului.

România are o nevoie semnificativă de dezvoltare a infrastructurii și de sprijin pentru reglementarea mediului pentru a susține un astfel de progres către soluții electrice. În grupul nostru, suntem, de asemenea, importatorul exclusiv de autobuze electrice BYD în România și credem în acest domeniu al transportului public care ar trebui să dea tonul în mobilitatea electrică din România și care poate ajuta la dezvoltarea de soluții ecologice în România printr-o mobilitate sporită pentru oamenii săi.

Ați preluat funcția de CEO al Sixt Group România în 2017 după șase ani de activitate în cadrul companiei de consultanță și audit fiscal KPMG. Cum vi se pare România?

Locuiesc în România de 15 ani. O perioadă uimitoare. Multe lucruri s-au schimbat și s-au dezvoltat de-a lungul acestui timp sub toate aspectele, dar ceea ce este mai încurajator este conștientizarea faptului că mai sunt atât de multe de făcut și de dezvoltat și că România are un potențial atât de mare, unul semnificativ la nivel european, de a construi o dezvoltare durabilă la toate nivelurile vieții de zi cu zi. În cele din urmă toți creăm ceea ce ne dorim cu toții – o mai bună calitate a vieții pentru noi înșine și pentru cei dragi și, mai presus de toate, pentru a lăsa copiilor noștri și generațiilor viitoare o lume mai bună, o umanitate mai bună, o Românie mai bună.

_____________________________________________

Interviul a apărut inițial în numărul din octombrie 2020 al Energynomics Magazine.

Dacă vrei să primești prin curier acest număr (octombrie 2020), în format tipărit sau electronic, scrie-ne la adresa office [at]energynomics.ro, pentru a te include în lista de distribuție. Toate numerele anterioare sunt accesibile AICI, în format electronic.

Share.

Despre Autor

Gabriel Avăcăriței

Jurnalist experimentat atât în mass-media tradiționale, cât și în cele noi, Gabriel este redactorul șef al energynomics.ro din 2013. Excelentele sale abilități de comunicare, organizare a informației și editare sunt puse la treabă zi de zi, pentru a dezvolta proiectele platformei de comunicare energynomics.ro: site-ul, revista, emisiunea TV și evenimentele proprii.

Lasă un comentariu