Acasă » Electricitate » În sprint spre soluții digitale

În sprint spre soluții digitale

22 februarie 2021
Digitalizare
energynomics

Până acum, furnizorul de tehnologie pentru staţiile de tratare a apei EnWat a suportat costuri foarte mari pentru întreţinerea sistemelor sale pentru clienţi. O soluţie digitală pentru monitorizarea de la distanţă este necesară.

Echipamentele speciale necesită întreţinere profesională și experţi. Aceasta include tehnologia fără substanțe chimice pentru tratarea apei, fabricată și întreţinută de compania germană EnWat. Însă, fără sistem de control central și monitorizare continuă, întreţinerea sistemelor clienţilor a fost până în prezent costisitoare și consumatoare de timp.

Aplicația pe baza MindSphere permite monitorizarea de la distanță a sistemelor descentralizate pentru tratarea și distribuirea apei.

Astfel, Klaus Strätz, Directorul General al EnWat, a înscris în 2018 o aplicaţie în MindSphere Open Space Challenge, pentru a găsi soluţia digitală potrivită. În cadrul acestei provocări, diferite echipe dezvoltă soluţii digitale pentru cele mai variate provocări. Pentru cererea EnWat, un juriu de experţi a găsit conceptul de la Siemens MindSphere Application Center (MAC) din Alpharetta, Georgia ca fiind un câștigător evident.

Astăzi, un an mai târziu, EnWat utilizează un sistem digital de monitorizare pentru toate locaţiile companiei. Astfel, 90% din vizitele anterioare în locaţia noastră au devenit inutile.

Analiza datelor din sisteme distribuite

Soluţia se numește Water Treatment Monitoring (WatMon). Această aplicaţie MindSphere dezvoltată pentru EnWat utilizează conexiuni sigure pentru colectarea datelor din sistemele distribuite, analizându-le cu cei mai moderni algoritmi. În cazul în care are loc un eveniment critic, sunt declanșate mesaje de alarmă specifice, definite de utilizator. Un panou de bord accesibil la nivel global afișează informaţiile relevante și parametrii de funcţionare, asigurând astfel o transparenţă înaltă a procesului. Aplicaţia susţine monitorizarea la distanţă în timp real a componentelor descentralizate ale sistemului, prin intermediul unui web browser care poate fi accesat fie de pe desktop, smartphone sau tabletă. Cu această funcţie, pot fi implementate, planificate și urmărite cu ușurinţă măsurile de întreţinere, oriunde și oricând.

Soluţia este potrivită pentru toate sectoarele în care are sens o analiză centrală a sistemelor descentralizate.

Pentru dezvoltarea acestei soluţii a fost aplicată metoda Lean-Startup. „Acest concept aduce soluţia mai repede la client”, explică Firas Khalil, Head of Digital Enterprise Lab Americas la Siemens. Primul pas este un atelier de brainstorming, care oferă angajaţilor MAC posibilitatea să investigheze în profunzime scenariul de utilizare. Astfel, învaţă mai multe despre dificultăţile posibile și obiectivele clientului. În cazul EnWat, s-a dovedit că angajaţii de la sediul companiei au fost nevoiţi să apeleze fiecare locaţie individuală pentru a verifica anumiţi parametri de proces și dacă sistemele funcţionează corect la faţa locului. Această abordare a fost necesară deoarece nu exista un sistem SCADA (Sistem de monitorizare, control și achiziţii de date).

„Pentru că le lipseau informaţii importante, tehnicienii de serviciu au fost nevoiţi să viziteze locaţiile. De multe ori asta a însemnat că trebuia să călătorească chiar și 300 de kilometri, doar pentru a afla că totul este în regulă cu un sistem ”, explică Strätz. Pe baza informaţiilor din atelierul de brainstorming, a fost dezvoltat, în cele din urmă, un concept care se concentra în special asupra valorii adăugate pentru client.

Clientul ca partener

De îndată ce acest concept este disponibil, următoarea fază începe cu un așa-numit Minimum Viable Product (MVP: produs cu funcţionalitate minimă). Cu acest concept de design orientat către utilizator, sarcinile supraordonate sunt defalcate în etape individuale care sunt procesate apoi în sprinturi, folosind date reale din sistemele clienţilor. Echipa prezintă rezultatele la fiecare două săptămâni și primește feedback-ul clienţilor, care este integrat direct în următorul sprint.

„Datorită acestui concept de co-creare, clientul știe întotdeauna în ce direcţie mergem. În acest fel, evităm să realizăm ceva ce clientul nu dorește, dezvoltând aplicaţii scalabile cu timp rapid de punere pe piaţă ”, spune Michael Sonst, Head of Product & Solution Development la MAC. Experienţa a arătat, de asemenea, că nivelul ridicat de implicare a clienţilor duce la o satisfacţie mai mare în ceea ce privește produsele și soluţiile dezvoltate.

După o fază pilot, aplicaţia poate fi lansată, în sfârșit, oficial – în cazul proiectului EnWat, în termen de doar un an. „În trecut, implementarea unor astfel de proiecte software dura mult mai mult. Un an este într-adevăr un timp foarte scurt ”, spune Loveleen Sharma, manager de produse pentru aplicaţia WatMon de la Siemens.

Un rol important l-a avut și experienţa echipei Alpharetta în industria proceselor și cunoștinţele sale speciale în domeniul digitalizării. Un exemplu în acest sens este Smart Mining, care are ca scop reducerea perioadei de oprire neplanificată prin analiza în timp real și optimizarea activităţilor de extragere inteligentă a datelor. În caz de nereguli, oferă acces la know-how-ul din cloud, pentru a determina cauzele posibile și pentru a iniţia măsuri adecvate.

Aplicaţia WatMon a fost dezvoltată pentru EnWat în scopul de a întreţine într-un mod mai eficient tehnologia inovatoare pentru tratarea apei potabile. În plus, soluţia este potrivită și pentru toate sectoarele în care are sens o analiză centrală a sistemelor descentralizate.

Copyright: siemens.com/stories

Siemens România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *