Germania dorește să păstreze factorul de conformitate pentru emisiile mai mari de noxe ale autovehiculelor

0

Statele membre ale Uniunii Europene, susținute de guvernul german, vor să se asigure că mașinilor diesel li se permite să emită cu 43% mai mulți oxizi de azot (NOx) atunci când sunt testate pe drum, spre deosebire de testele din laborator, conform Spiegel Online. Testele de stradă au fost introduse după scandalul dieselgate din 2015, pentru a verifica dacă standardele de emisii au fost respectate nu doar în condiții de laborator, ci și pe drum și pentru a detecta mai bine utilizarea dispozitivelor ilegale, potrivit CLEW.

Atunci când Uniunea Europeană a schimbat regulile, în 2016, a fost creată o portiță legislativă (factor de conformitate – FC) care permite încă emisii mai mari pe drum. În prezent, întrucât o nouă versiune a legii este în dezbatere între instituțiile UE, ministerul german al transporturilor și Consiliul European susțin că factorul de conformitate ar trebui să fie redus, dar să rămână în vigoare, susținând că măsurătorile NOx din viața reală au fost mai puțin precise și, prin urmare, au nevoie de o marjă de eroare mai mare. Parlamentul European dorește să scadă treptat valoarea FC și să o elimine complet până în septembrie 2022.

Jens Müller, reprezentant al organizației de mediu Transport & Environment (T&E) a declarat pentru Spiegel Online că „este momentul să închidem portițele rămase în testarea emisiilor vehiculelor”, deoarece factorul de conformitate determină calitatea reală a aerului de pe carosabil. Cu toate acestea, articolul menționează, deasemenea, că majoritatea producătorilor de automobile nu au făcut uz de valorile mai mari ale emisiilor permise de această portiță legislativă. Potrivit unui studiu din 2019 realizat de asociația germană ADAC, majoritatea mașinilor diesel noi au atins cu ușurință pragul de 80 mg de NOx pe kilometru.

Share.

Lasă un comentariu