Eficiență energetică – candidaturile anului 2020 la Energynomics Awards

0

Începem să prezentăm candidaturile anului 2020 la premiile Energynomics, cu secțiunea Eficiență energetică. S-au înscris șapte proiecte, dintre care le prezentăm mai jos pe primele 5 în urma votului juriului independent. Numai unul dintre proiectele de mai jos va fi recompensat în cadrul Galei din 3 decembrie, dar fiecare companie și toți oamenii implicați în aceste proiecte merită respectul nostru și o promovare cât mai largă. Mulțumim tuturor companiilor și personalităților care s-au implicat în acest efort de conturare a imaginii industriei energetice românești în 2020 prin reușitele sale!

a

Centrală fotovoltaică pentru Swisscaps România – ENGIE Romania

Proiectul a constat în construirea de către ENGIE Romania unei centrale fotovoltaice cu o putere de 360 kWp, pentru producătorul de produse farmaceutice Swisscaps România, care a obținut autonomie energetică și un viitor sustenabil pentru afacerile sale.

Centrala este amplasată pe o suprafață de 2.500 de mp. Sistemul on-grid, cu un total de 960 panouri, s-a construit pe acoperișul a două hale industriale, energia produsă fiind injectată în instalația de utilizare a companiei, asigurând astfel o parte din consumul propriu de energie electrică. ENGIE Romania a preluat întreg proiectul de eficientizare energetică, de la proiectare până la implementare, management și servicii post instalare.

Eficientizare energetică la Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni (județul Suceava) – Bjorn Heizung

Prin implementarea sistemului de încălzire în pardoseală s-a redus consumul de combustibil primar cu aproximativ 70%, însumând o reducere de aproximativ 100.000 Kg CO2/an. Simultan a crescut confortul în sălile de clasă și implicit calitatea actului educativ.

Caracteristicile tehnice ale sistemului de încălzire în pardoseală Bjorn Heizung permit un grad mare de automatizare, astfel că s-a redus inclusiv manopera necesară pentru mentenanța și utilizarea sistemului.

Toată lucrarea a fost realizată de o echipă de 2 oameni într-un termen de 2 săptămâni.

Eficiență energetică în benzinăriile MOL România

MOL România a implementat un program de creștere a eficienței energetice în 218 dintre cele 240 de stații de carburanți din țară. Investiția totală pentru acest proiect a fost de 600,000 de euro, iar punerea în aplicare a constat în 4 etape majore. În consecință, MOL România va economisi aproximativ 2000 MWh/an, ceea ce se traduce printr-o reducere netă a emisiilor de CO2 de 578 tone de CO2 pe an. Printre altele, stațiile au fost modernizate folosind soluții de iluminat economică cu LED-uri și becuri eficiente din punct de vedere energetic în zona magazinului și în spațiile exterioare.

Micro-cogenerare la Complexul Hotelier Steaua de Mare – ENGIE Romania

Proiectul realizat de ENGIE Romania a constat în montarea unei centrale de micro-cogenerare și înlocuirea echipamentelor existente în centrala termică de la Complexul Hotelier Steaua de Mare, format din trei hoteluri și centrul SPA.

La acest proiect s-a decis înlocuirea echipamentelor existente în centrala termică cu 4 cazane cu o putere termică instalată de 3.6 MW, montate în baterii de câte 2 cazane independent automatizate și montarea unei centrale de micro-cogenerare de 20 kWe și 38,7 kWth. Astfel centrală furnizează simultan energie electrică pentru Hotel Steaua de Mare și energie termică pentru centrul SPA.

Sisteme Fotovoltaice pentru #acasă – CEZ Vânzare

În ciuda tuturor provocărilor birocratice apărute, CEZ Vânzare a început să instaleze sisteme fotovoltaice în cadrul programului național “Casa Verde Fotovoltaice”. Cu o rată de peste 53% clienți acceptați, CEZ Vânzare oferă clienților casnici posibilitatea de a deveni prosumatori.

În derularea produsului Sisteme Fotovoltaice pentru #acasã pentru clienții CEZ Vânzare, din 389 de clienți înscriși în program, 206 au fost acceptați pentru a primi finanțarea de 20.000 lei, iar 183 au fost respinși. În prezent, CEZ Vânzare se află în procesul de intermediere a semnării contractelor de finanțare între beneficiari și AFM.

De altfel, CEZ Vânzare asigură clienților casnici posibilitatea de a deveni prosumatori și în afara programului AFM, prin oferirea de tehnologie (sistem fotovoltaic complet) și consultanță în procesul de racordare, contribuția financiară fiind suportata de client în proporție de 100%.

Share.

Lasă un comentariu