Acasă » Interes general » Ecopolis cere guvernului să nu adopte ordonanța anti-car sharing

Ecopolis cere guvernului să nu adopte ordonanța anti-car sharing

25 martie 2019
Interes general
Bogdan Tudorache

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis a transmis azi o scrisoare deschisă către guvernul României prin care îi cere să nu legifereze prin Ordonanță de Urgență activitatea aplicațiilor de car-sharing din România, în special cu referire la cel mai poluat oraș din România, București, conform unui comunicat remis energynomics.ro.

Scrisoare este susținută și de asociațiile 2Celsius, OPTAR și Fundația Comunitară București.

Potrivit unui studiu realizat la nivel european, aplicațiile de car-sharing reduc numărul de vehicule pe șosea și numărul de kilometri parcurși de un vehicul și încurajează o schimbare către transportul diversificat și durabil, care completează formele de transport publice și active (ciclism și mersul pe jos). Totodată, determină un număr mai mic de proprietari de autoturisme, studiile indicând înlocuirea a între 5 și 15 mașini pentru fiecare mașină folosită în comun.

”În acest sens, ordonanța de urgență anunțată de Guvern ar veni în contradicției cu Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător și H.G. 257 / 2015 privind aprobarea Metodologiei de elaborare a planurilor de calitate a aerului, a planurilor de acţiune pe termen scurt şi a planurilor de menţinere a calităţii aerului, care prevăd realizarea de măsuri urgente pentru diminuarea poluării, nu pentru creșterea poluării”, spun reprezentanții organizației de mediu.

”Solicităm Guvernului să ia în calcul și să aducă în dezbatere publică mai degrabă propuneri care să rezolve criza poluării din orașe, de tipul: serviciile de transport smart-city și cele de taximetrie obișnuite să folosească doar mașini Euro 5 și peste, ceea ce ar reduce atât nivelul de poluare în centru, cât și nevoia de siguranță și confort pentru utilizatorii acestor servicii cu mare impact asupra mediului.”

România este în proces de infringement pentru calitatea aerului, în București fiind constatate frecvent depășiri ale normelor Europene privind nivelul de poluare cu pulberi în suspensie, PM 10 și PM 2,5, încălcând astfel legislația în vigoare.

România și Municipiul București trebuie să ia urgent măsuri pentru diminuarea poluării, sursa principală fiind traficul și emisiile de PM10 și PM2,5 asociate traficului, susține organizația. ”În acest context, restricționarea funcționării acestor aplicații nu doar că nu ar diminua poluarea cauzată de trafic, dar chiar ar înrăutăți considerabil situația”.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *