Acasă » Interes general » Dieselgate: Clienții europeni ai VW nu vor primi despăgubiri

Dieselgate: Clienții europeni ai VW nu vor primi despăgubiri

16 iunie 2017
Interes general
energynomics

Autoritățile de reglementare din UE, care au luptat timp de luni de zile pentru ca Volkswagen AG să-i compenseze pe proprietarii de autoturisme cu motoare pe motorină, au declarat că au ajuns la un acord cu producătorul de automobile pentru a oferi doi ani de reparații echivalente cu o „garanție suplimentară”.

Conform planului, Volkswagen va promite să rezolve problemele care ar putea apărea până la 24 de luni după ce autovehiculele diesel au fost reparate, dar nu vor face plăți financiare. În discuțiile cu VW, UE a încercat fără succes să se asigure că clienții din Europa sunt tratați ca proprietarii de mașini din S.U.A., care pot primi până la 10.000 de dolari.

VW se confruntă cu mii de procese din partea investitorilor nemulțumiți și a clienților din întreaga lume, după ce a recunoscut că a manipulat 11 milioane de vehicule diesel pentru a înșela pe testele privind emisiile. Scandalul a costat Volkswagen 22,6 miliarde de euro până în prezent, în mare parte pentru plata amenzilor și a decontărilor din S.U.A.

Compania a reușit să evite să facă plăți către proprietarii de autoturisme europene, în schimb oferind reparații de vehicule, spre nemulțumirea consumatorilor și a politicienilor, potrivit Bloomberg.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Christian Wigand, a declarat, miercuri, într-un interviu telefonic, că Vera Jourova, comisarul UE pentru protecția consumatorilor, consideră că „garanția suplimentară” este un „pas pozitiv”.

Constructorul a declarat că a ajuns la un „consens” cu UE în această privință.

VW oferă o „măsură de consolidare a încrederii”, în cadrul căreia va repara „anumite părți” ale mașinii, care ar putea fi afectate de actualizările software necesare pentru a repara înșelăciunea emisiilor de motorină.

Indiferent dacă se numește o înțelegere sau un consens, grupul european de consumatori BEUC a declarat că această promisiune nu depășește obligațiile legale existente ale VW. Compania trebuie să se asigure că actualizările de software nu vor afecta consumul de carburant sau performanțele și că vor repara mașina în cazul în care reparația inițială un a funcționat.

„Acest lucru pare a fi mai mult ca un exercițiu imagine a VW pentru a evita compensarea consumatorilor”, a spus Johannes Kleis, purtătorul de cuvânt al grupului de consumatori. „Este trist faptul că Volkswagen pare nereceptiv pentru faptul că milioane de consumatori au fost induși în eroare și merită compensații în Europa.”

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *