Cifra de afaceri Bosch crește cu 3,5%, noi angajări, inclusiv în Europa de Est

0

Grupul Bosch este prezent în România cu mai multe divizii, printre care cea de vânzări de aparatură și piese industriale, dar și centre de cercetare-dezvoltare și de suport logistic în orașe precum Cluj sau Timișoara. Deși nu precizează cu cât a crescut număarul angajaților din România, planurile anterioare ale companiei arătau o majorare a numărului local de angajați în număr cu cifră dublă, conform unor declarații ale oficialilor locali.

În plin scandal al noxelor, Bosch arată rezultate în creștere, conform comunicatului companiei cu sediul la Stuttgart.

Astfel, Bosch a anunțat o creștere a cifrei de afaceri cu 3,5%, la aproximativ 73,1 miliarde de euro. Rezultatele vânzărilor au fost afectate negativ de efectele cursului de schimb valutar, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

„În ciuda condițiilor nefavorabile, ne-am atins previziunile de creștere în 2016”, a declarat Volkmar Denner, președintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Bosch este în mijlocul celui mai fundamental proces de transformare”.

Când vine vorba, mai ales, de conectivitatea la internetul lucrurilor (IoT) și trecerea la mobilitate electrică, Bosch face investiții de miliarde de euro. În 2016, compania a crescut cheltuielile de cercetare și dezvoltare până la aproximativ 6,6 miliarde de euro.

Bosch a înregistrat aproximativ 4,3 miliarde de euro profit operațional (EBIT operațional) în 2016.

Compania investește circa 300 de milioane de euro într-un nou centru pentru inteligență artificială, care va completa expertiza IoT.

„Bosch va folosi inteligența artificială pentru a transforma lucrurile în asistenți inteligenţi. Produsele vor deveni parteneri, însoțitori, asistenți personali”, a declarat CEO-ul Bosch. Organizația de cercetare de piață Tractica estimează că numărul de persoane care folosesc asistenți digitali va crește cu mai mult de 350 de procente, până în 2021.

„Zero accidente, zero emisii și zero stress – acestea sunt obiectivele noastre pentru mobilitatea viitorului”, a declarat CEO-ul Bosch. Din punct de vedere tehnologic, acest lucru înseamnă automatizare, electrificare și conectivitate. Denner a continuat: „Vom modela în mod activ schimbarea mobilității. Bosch va fi un lider în furnizarea de soluții de mobilitate și de asemenea, va fi lider în mobilitate electrică”.

Bosch efectuează cercetări intense pentru a realiza progrese în tehnologia bateriilor, care va aduce condusul electric în masă la prețuri accesibile. La Feuerbach, Stuttgart, compania a înființat un centru pentru dezvoltarea acumulatorilor.

Deasemenea, Bosch va investi în îmbunătățirea motorului clasic cu ardere internă. Utilizând combustibilii sintetici, sau „synfuels”, motoarele cu combustie pot economisi resurse și pot să aibă zero emisii de dioxid de carbon, susțin oficialii companiei.

„În 2025, peste 80 la sută din vehiculele noi vor utiliza probabil în continuare motoare cu combustie. Dar chiar și aceste motoare vor fi în măsură să joace un rol important în reducerea încălzirii globale”, a declarat CEO-ul Bosch.

Rezultatele sectoriale ale anului 2016

 Efectele negative ale cursului de schimb valutar s-au făcut resimțite în evoluția vânzărilor sectoriale.

Sectorul Soluții de mobilitate a crescut în termeni nominali cu 5,5 procente în 2016 și prin urmare, mai puternic decât producția de automobile la nivel mondial. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 7 procente. Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 44,0 miliarde de euro în anul 2016. În sistemele de injecție pe benzină, Bosch a înregistrat un nou record de vânzare, de 250 de milioane de injectoare de înaltă presiune. Compania a avut un succes deosebit cu sistemele de asistare a șoferului și de informații și divertisment.

În 2016, sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a cunoscut o creștere a veniturilor din vânzări cu 2,8 la sută, până la 17,7 miliarde de euro. Creșterea adaptată la cursul de schimb valutar a fost de 6,2 la sută.

Atât diviziile Power Tools, cât și BSH Hausgeräte GmbH au prezentat din nou multe produse conectate în 2016. Vânzările din sectorul de afaceri Tehnologie pentru construcții şi energie au crescut cu 0,8 procente în 2016 (3,2 procente după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar), până la 5,2 miliarde de euro.

Diviziile Termotehnică, Sisteme de securitate și Service solutions raportează vânzări tot mai mari ale soluțiilor conectate, cum ar fi sistemele inteligente de încălzire, tehnologie video și servicii, cum ar fi serviciul de urgență eCall și serviciul de recepție hotelieră. Potrivit cifrelor preliminare, sectorul de afaceri Tehnologie industrială a înregistrat o scădere de 5,1 procente în vânzări, față de anul trecut, până la 6,3 miliarde de euro. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, scăderea a fost de 4,5 procente. Mai presus de toate, evoluțiile de pe piețe cum ar fi cele din China, Rusia și Brazilia continuă să creeze dificultăți pentru divizia Tehnologie Drive and Control. În 2016, cifrele de afaceri din divizia Packaging Technology au rămas aproximativ la același nivel cu anul precedent.

Cifrele preliminare pentru Europa arată evoluții de afaceri foarte bune pentru Grupul Bosch în 2016. În această regiune, furnizorul de tehnologie și servicii a crescut vânzările cu 3,4 procente (4,8 procente, după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar) până la 38,6 miliarde de euro.

La nivel global, Grupul Bosch a numărat în jur de 390.000 de angajaţi până la 31 decembrie 2016. Personalul a crescut cu aproximativ 15.000 în 2016. Noi persoane au fost angajate mai ales în Asia Pacific și Europa Centrală și de Est. În Germania, numărul de angajați a crescut cu 2.100 de persoane.

Pentru 2017, Bosch prevede o creştere moderată, de 2,3 procente pentru economia globală. Furnizorul de tehnologie și servicii prevede riscuri pentru economie, mai ales având în vedere evoluția situației politice din SUA și Europa.

Share.

Despre Autor

Bogdan Tudorache

Lasă un comentariu