Acasă » Electricitate » BMW domină vânzările de maşini electrice în România

BMW domină vânzările de maşini electrice în România

27 ianuarie 2017
Electricitate
energynomics

În 2016, numărul autovehiculelor electrice şi hibrid vândute în România a ajuns la 1.183 de unităţi, faţă de 496 unităţi, în 2015, comunică Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Comercializarea de autoturisme electrice (BEV, EREV, PHEV) s-a triplat (237%), în comparaţie cu anul 2015, până la 167 de unităţi, faţă de 46 de unităţi. BMW, cu 65 de unităţi, domină în clasamentul vânzărilor de maşini electrice 100%.

Pe următoarele locuri se plasează Mercedes Benz (37) şi Volkswagen (25), în timp ce la categoria autoturismelor hibride podiumul este format din Toyota (820 de unităţi), Lexus (159) şi Land Rover (19).

În 2016, ponderea autovehiculelor ecologice în vânzările totale de maşini noi, înregistrate în România, a fost 1%, în timp ce în decembrie 2016, procentajul a fost de 1,3%.

Cu un volum al vânzărilor care în 11 din cele 12 luni ale anului 2016 le-au depășit pe cele din lunile similare ale anului precedent, ceea ce face ca, pe ansamblul întregului an să se înregistreze o creștere totală față de 2015, de 17,8%. Ca urmare, anul 2016 se încheie cu vânzări de peste 142.000 de unități, acest volum fiind foarte aproape de cel înregistrat în primul an al crizei pe piața auto (2009, când s-au vândut circa 148.000).

La nivel general, în funcţie de tipul de combustibil, se remarcă o reducere a ponderii autoturismelor diesel, comparativ cu anul 2015, acestea reprezentând 49,3% din piaţă.

Taxa de timbru şi maşinile second-hand

În 2016, notează APIA, afluxul de autovehicule rulate a constituit „un factor de distorsiune a pieței auto”. Anul trecut s-a înregistrat un nou record al înmatriculărilor de autoturisme rulate provenite din import (circa 300.000 de unități), ceea ce reprezintă o creștere de 20% comparativ cu anul 2015. „În marea lor majoritate, aceste importuri sunt nefiscalizate, ceea ce produce un impact negativ asupra vânzărilor de autovehicule noi, dar și asupra bugetului de stat, care pierde anual, sute de milioane de euro”, avertizează APIA.

Numărul autoturismelor rulate importate în România în 2016 este de 3,2 ori mai mare decât cel al autoturismelor noi (din producția internă și import).

Eliminarea timbrului de mediu (fără înlocuirea acestuia cu măsuri echivalente), face ca „la începutul anului 2017, să avem o conjunctură nefavorabilă pentru piața auto, ceea ce poate face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme”, mai apreciază APIA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *