Acasă » Regenerabile » Biomasă » Alro anunţă majorarea pierderilor, pe fondul costurilor energiei verzi

Alro anunţă majorarea pierderilor, pe fondul costurilor energiei verzi

17 februarie 2015
Biomasă
Bogdan Tudorache

###author###

Alro, unul dintre cei mai mari consumatori energetici din România, a înregistrat la 31 decembrie 2014 o pierdere netă ajustată preliminară de 141 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 86 milioane de lei în 2013, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS). Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 2% în 2014, comparativ cu 2013, la două miliarde de lei, de la 1,95 miliarde de lei, în anul anterior.

Rezultatele companiei au fost influenţate semnificativ, și în 2014, de costurile cu eco-taxele generate de schema de supracompensare a sectorului de energie regenerabilă, Alro înregistrând cheltuieli de 550 milioane de lei pentru certificatele verzi şi pentru taxa de cogenerare în ultimii patru ani, din care 130 milioane de lei în 2014, se arată într-un comunicat remis energynomics.ro.

„Măsurile de creştere a eficienţei operaţiunilor noastre, de reducere a consumurilor de energie şi investiţiile de circa 500 de milioane de dolari realizate în ultimii 10 ani ne-au ajutat să înregistrăm un rezultat operațional pozitiv, în ciuda unor factori externi companiei care au continuat să afecteze negativ rezultatul final,” a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro S.A.

„Taxele asupra energiei, prețul încă scăzut al aluminiului pe piețele internaționale și aprecierea semnificativă într-un timp foarte scurt în decembrie a dolarului american au făcut ca şi anul trecut să continuăm să înregistrăm pierderi. Suntem încrezători, însă, că măsurile recente de reducere cu până la 85% a cotei de certificate verzi pentru industrie, aprobate la finele lui 2014, vor avea un impact pozitiv asupra activităţii noastre. Acestea, împreună cu noile tehnologii implementate şi cu creşterea eficienţei ne vor permite să continuăm strategia de dezvoltare pe termen lung”, a mai adăugat Marian Năstase.

Alro face, totuşi, profit operaţional

Anul 2014 a continuat să fie marcat de un preț scăzut al aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME), acesta atingând un nou minim istoric al ultimilor cinci ani de 1.642 dolari/ tonă în luna februarie 2014, deşi media anului a fost similară cu cea a lui 2013, respectiv 1.867 dolari/ tonă, faţă de 1.845 dolari/ tonă.

În acest context internaţional dificil, marcat, încă din 2013, de restructurări şi de închideri de capacităţi de producţie, Alro a continuat programele de creştere a eficienţei, pentru a-şi menţine competitivitatea la nivel internaţional. Astfel, au fost înregistrate efecte pozitive ca urmare a operării capacităţii de reciclare a deşeurilor de aluminiu, atât la nivel de consum energetic, cât şi la nivel de cost al materiei prime. În plus, compania a crescut, constant, vânzările de produse cu valoare adăugată mare, pentru care marja de profit este superioară.

În aceste condiţii, Alro a înregistrat un EBIT pozitiv de 51 milioane de lei, faţă de un EBIT negativ de 211 milioane de lei, în 2013.

Compania a continuat să mizeze pe dezvoltarea sectorului de aluminiu procesat. Anul trecut, producţia totală de aluminiu primar a fost de 263.000 de tone, în timp ce producţia de aluminiu procesat a atins 78.000 de tone, în creştere cu 7.000 tone faţă de 2013. În 2014, Alro a înregistrat o creştere a vânzărilor pentru produsele cu valoare adăugată mare cu 6.000 de tone, în timp ce segmentul de aluminiu primar a raportat vânzări similare cu cele din 2013.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *