ABB – robotică și automatizare sub un singur brand

0

ABB este unul dintre liderii în soluții tehnologice care introduc transformarea digitală la nivel industrial. Cu o istorie bogată, de peste 130 de ani, ABB are patru linii de business, integrate într-o platformă denumită ABB Ability, explică Daniel Sirman – Executive Manager, ABB România.

”ABB Power Grids a fost cedată către Hitachi în cursul acestui an, mai exact de la 1 iunie 2020, dar ABB continuă să opereze în 100 de țări, cu 144.000 de angajați. Ceea ce oferim sunt produse, sisteme și întreținere pentru fiecare produs și sistem instalat în toate segmentele de utilități, transport și infrastructură, din întreaga lume. ABB are patru linii de business: Electrification, unde sunt incluse produsele de joasă și medie tensiune, Industrial Automation, automatizare de proces, divizia Motion cu motoare și convertizoare, și Robotics & Discrete Automation, zona de automatizare și roboți industriali”, a expus Sirman, în cadrul Webinarului ABB “Soluții de automatizare și digitalizare pentru fabrica viitorului”, organizat de Energynomics.

”Partea de Robotică include 6 divizii de business. Avem peste 40 de centre de soluții în care implementăm soluții modulare, scalabile, pentru fiecare segment în parte. ABB a achiziționat o companie de machine automation care îi permite dezvoltarea unor soluții tehnice și de dezvoltare în acest segment. Productivitatea în cadrul proceselor, cum ar fi de exemplu sudarea cu laser, este foarte crescută, oferă o calitate înaltă și precizie. Sistemele de transport au o viteză mare și o frânare și accelerare precisă. Sistemul 3D video ajunge să verifice 100% din calitatea produselor finale, iar simplitatea sistemelor permite programarea roboților chiar și de persoane care nu sunt neapărat experte în programare”, a adăugat el.

”Avem o varietate foarte mare a roboților, între care roboți picker și SCARA (Selective Compliance Articulated Robot Arm), care pot paletiza sau ridica sarcini de la 4 la 1.000 de kilograme, sau roboți colaborativi precum YuMi. Odată cu achiziționarea B&R, în 2017, am adăugat o ofertă puternică de automatizare, inclusiv sisteme de control, mișcare, viziune și transport. Suntem singurul jucător cu ofertă de robotică, dar și de automatizare sub un singur acoperiș”, a spus Sirman.

Soluții complete, nu doar produse

”Al doilea lucru care ne diferențiază de competitori este că noi nu vindem numai produse individuale, ci soluții complete, folosind instrumente avansate de inginerie. Este foarte simplu să te conectezi, de pildă în cadrul Robot Studio, și să urmărești programele online și offline. Realizăm o automatizare integrată cu numeroase soluții, modulară, împreună cu B&R, și putem alcătui sisteme dar și automatizare de fabrică. Suntem un jucător global, dar foarte aproape de clienții locali”.

Zona de roboți colaborativi este în creștere, există YuMi, în varianta complexă, dar și cu un singur braț, iar de anul trecut a fost lansat segmentul de roboți pentru spitale.

”În 1970, am fost prima companie care a lansat robotul cu acționare electrică; am descoperit cu surprindere că există unul, și în România, care continuă să funcționeze în producție”, a mai spus el.

”Oferim de la roboți, la soluții de inginerie; pornind de la zona de sudură și tăiere, acoperim în mare parte toate aplicațiile, precum packaging, paletizare, sudură, până la asamblare și testare, inclusiv pentru zona de automotive. În industrie suntem prezenți în mai toate segmentele – agricultură, turnătorie, metalurgie, plastic, mai nou și în zona de textile și încălțăminte, electrocasnice, etc. În zona de Tier 1 acoperim toată gama de producție a mașinilor, de la caroserii, șasiuri, interior, exterior, partea de electrică, chiar și partea de cutii de viteze și angrenaj, motoare”, susține Sirman.

”Acum ne gândim la un nou business care să includă și zona de consumer, arie în care putem intra cu roboți modulari. Avem roboți care pot funcționa în zona de e-commerce sau de spitale – în Germania, de exemplu, avem un robot care analizează, în spital, circa 4.000 de teste COVID/zi. În zona de distribuție putem intra în picking&packaging, end-of-line, putem merge și în zona de retail, și în zona de HoReCa.”

Service pentru 1.500 de sisteme

ABB asigură suport de service pentru toți clienții din România, având la nivel național o bază de cel puțin 1.500 de sisteme pentru care pot fi asigurate servicii de mentenanță preventivă sau reactivă, suport rapid, punere în funcțiune și suport de start-up, upgrade-uri, prin intermediul echipei proprii sau a unor parteneri acreditați local, susține Mihai Ivan, Service Manager, ABB România.

”Service-ul stă la baza vânzării produsului și mulți clienți sunt atenți la serviciile care li se pot oferi pe perioada utilizării produsului. Echipa de service locală beneficiază de același training ca oriunde în lume”, spune Mihai Ivan.

Piesele sunt livrate 24/7, vin din depozitele centrale, iar obiectivul este de a răspunde cât mai rapid clienților, cu ambiția de a coborî sub 24 de ore. Piesele de schimb dispun de garanție, cu pachete configurate în funcție de nevoile clienților. ”Oferim servicii de training, cursuri cu instructor dedicat, pe partea de programare, operare, specifice”.

”ABB pune la dispoziție de mulți ani serviciul de digitalizare, de servicii conectate. Întotdeauna ABB s-a considerat un pionier al digitalizării și s-a început conectarea roboților la servere încă din anul 2007. Serviciul a evoluat, acum avem peste 6.000 de roboți conectați, în peste 750 de baze ale clienților, în peste 40 de țări. Roboții sunt acum furnizați cu software-ul inclus, avem deja peste 40.000 de roboți livrați cu produsul integrat. Clienții care beneficiază de linii mai noi le pot observa inclusiv pe controler; este atașat un QR code care permite accesul la astfel de servicii – gratuite în perioada de garanție; este suficient să se conecteze la rețeaua locală și la internet. Serviciul are ca scop identificarea punctelor sensibile, pentru a acționa din timp, proactiv, astfel încât să reducem numărul de pene și perioadele de oprire a roboților și să optimizăm performanța echipamentelor și a producției”, a adăugat Ivan.

”Digitalizarea permite în acest moment o abordare proactivă; se merge foarte mult pe anticipare, se fac analize și predicții. Se tinde către gestionarea datelor în cloud”, a mai spus el, oferind detalii despre pachetele oferite prin Connected Services.

Viitorul este electric și digital

”Viziunea noastră este că viitorul este electric și digital, e clar că lumea se schimbă într-un ritm foarte accelerat. Pe lângă creșterea inerentă a populației și a gradului de urbanizare, digitalizarea face parte din viața noastră de foarte mult timp, iar în perioada aceasta este nevoie de ea mai mult decât oricând – având în vedere perioada pe care o parcurgem. E clar că viitorul este electric și el implică un rol semnificativ pentru acționările electrice, întrucât cel puțin o treime din consumul energetic electric este determinat de motoarele electrice. Cuvinte precum randament, automatizare, digitalizare, mobilitate electrică reprezintă concepte pe care le auzim cel mai des, iar cererea de acționări electrice se va dubla în viitor”, susține Mihai Priboianu, Product Manager, Motion, ABB România.

Divizia Motion a ABB oferă sisteme de acționare, de la convertizoare de frecvență, echipamente de control și alimentare, motoarele electrice, sisteme și componente de transmisie mecanică și până la zona de detecție smart – totul inclus mai nou în ABB Ability, un serviciu care acoperă întreaga durată de viață a sistemelor.

”Produsele noastre variază de la puteri mici, de 1kW, până la zeci de mii de kW, de la aplicații de joasă tensiune la medie tensiune. Ne adresăm, astfel, întregii industrii. ABB a fost unul din pionierii soluțiilor de acționare electrică și suntem acum numărul 1 în investiții în cercetare și dezvoltare. Tot ceea ce înseamnă analiză smart și inteligența artificială a fost inclus în produsele ABB”, a mai spus el.

Share.

Lasă un comentariu