5 lucruri de știut despre mașinile electrice

12

Mașinile electrice atrag de ani buni un interes disproporționat de mare raportat la numărul lor pe șosele și autostrăzi. Energynomics a realizat o sinteză cu 5 lucruri pe care trebuie să le știți despre mașinile electrice.

Acum vă invităm să vă spuneți părerea! Votați și propuneți eventuale alte lucruri care trebuie cunoscute despre mașinile electrice!

Vehiculele electrice nu produc emisii poluante sau gaze cu efect de seră

Singurele emisii asociate cu vehiculele electrice apar la producerea electricității și în procesul de fabricare a vehiculului. Luând în considerare acest aspect, vehiculele electrice poluează mai puțin decât vehiculele cu combustie internă.

Costul total de exploatare (TCO) al vehiculelor electrice este mai mic decât pentru vehiculele cu combustie internă

Costul cu combustibilul este principalul factor, dar și mentenanța mai puțin costisitoare și taxele diminuate contribuie la eficiența costurilor.

Orice priză convențională poate fi utilizată pentru încărcarea vehiculelor electrice

Puterea stațiilor de încărcare determină timpul de încărcare; un vehicul poate fi încărcat (până la 80%) la o stație rapidă (50 kW) în doar 20-30 de minute, în timp ce la o priza normală aceeași încărcare poate dura până la 8 ore.

Vă așteptăm, joi, pe 28 mai, între 10 și 11, la EnergynomicsTalks, pentru o conversație despre piața de autovehicule electrice din România, pe canalul de YouTube al Energynomics! Pregătiți întrebările pentru Dragoș Fundulea, Senior Project Manager în cadrul Roland Berger.

România beneficiază de subvenții generoase pentru achiziția de vehicule electrice

Peste 9.000 de euro sunt disponibili prin programul Rabla Plus pentru achiziția vehiculelor pur electrice, în timp ce pentru vehiculele hibride valoarea subvenției depășește 4.000 de euro.

Sunt 450 de stații de încărcare, iar numărul crește constant

În România sunt circa 2,200 de benzinării și doar aproximativ 450 de stații de încărcare, însă raportat la numărul de vehicule electrice, rețeaua de stații de încărcare are o dimensiune rezonabilă și crește constant – în urmă cu 12 luni erau doar în jur de 300 de stații.

Crezi că alte lucruri sunt mai important de știut despre MASINILE ELECTRICE? Scrie-ne la office @ energynomics.ro! Vom ține cont de sugestiile tale!

Share.

12 Comments

  1. Buna ziua, Sunt de acord ca masinile full electrice sunt utile si ca NU polueaza, dar ce se intampla cu bateriile uzate din aceste masini?
    Multumesc!

  2. Evident faptul ca rapunsul la intrebarea 1 (poluarea mediului de catre masinile electrice) este stans legat de modul producerii de energie. Daca energia electrica se produce preponderent din surse regenerabile, clasamentul se schimba in favoarea masinilor electrice, ceea ce nu este valabil la momentul actual.

  3. Buna ziua ,
    Motoarele electrice sunt mult mai simple constructiv si mai usor de fabricat (si mult mai fiabile ) , asa ca ne intrebam de ce costuri asa mari la masinile actionate de motoare electrice .
    Nu ne lasa nici aici politica . Politica economica . Economia politica .

  4. 1. O analiza corecta trebuie sa analizeze poluarea din ciclul de fabricatie, in special extragerea si prelucrarea metalelor rare, dar si reciclarea acestora la dezafectate, inclusiv stocarea reziduurilor nereciclabile. Altfel, comparăm mere cu pere si 2. Costul de operare este avantajos, dar daca adăugăm amortizarea se schimba dramatic situatia. Masinile electrice sunt prezentate ca o solutie ideală, ceea ce este o publicitate pură. Reprezinta un inceput, isi locul in mobilitate, dar deocamdată sunt un moft care costa si polueaza. Poluarea insa o vad cei din Lumea a 3a, unde se extrag metalelor rare si unde de preferinta se arunce deșeurile, care a le procesa a securiza stocarea.

  5. 1. O analiza corecta trebuie sa evalueze poluarea din ciclul de fabricatie, in special extragerea si prelucrarea metalelor rare, dar si reciclarea acestora la dezafectare, inclusiv stocarea reziduurilor nereciclabile. Altfel, comparăm mere cu pere si 2. Costul de operare este avantajos, dar daca adăugăm amortizarea se schimba dramatic situatia. Masinile electrice sunt prezentate ca o solutie ideală, ceea ce este pura publicitate. Acestea reprezintă un inceput, isi au locul in mobilitate, dar deocamdată sunt un moft care costa si polueaza. Poluarea insa o vad cei din Lumea a 3a, unde se extrag metalelor rare si unde de preferinta se arunce deșeurile, fara a le procesa si securiza stocarea lor.

  6. 1. O analiza corecta trebuie sa evalueze poluarea din ciclul de fabricatie, in special extragerea si prelucrarea metalelor rare, dar si reciclarea acestora la dezafectare, inclusiv stocarea reziduurilor nereciclabile. Altfel, comparăm mere cu pere si 2. Costul de operare este avantajos, dar daca adăugăm amortizarea se schimba dramatic situatia. Masinile electrice sunt prezentate ca o solutie ideală, ceea ce este pura publicitate.
    lor.

  7. Mi se pare ca se omite o parte din adevar:
    1. Energia electrica consumata pentru incarcarea bateriilor este produsa in centrale conventionale si contribuie astfel la poluarea “generala”.
    2. Folosesc in productie aceleasi materiale pe care le folosesc producatorii traditionali (plastic, uleiuri, tesaturi sintetice) toate poluante. Iar bateriile pe care le folosesc sunt la fel de poluante ca si cele “traditionale”. In consecinta polueaza la dezmembrare la fel de mult ca o masina “traditionala”.

    Deci este o iluzie si o dezinformare afirmatia ca masinile electrice nu polueaza.

  8. 1. Asa cum s-a mai spus anterior, masinile electrice polueaza atat cat polueaza sistemul energetic national pentru producerea energiei electrice. Din cate stiu, in Romania avem si centrale pe carbune. Oare cat polueaza SEN / kWh fata de un motor pe benzina EURO x?
    2. Costul total de exploatare include si necesitatea inlocuirii bateriilor dupa o anumita perioada. Cat din pretul masinii il reprezinta bateriile?
    Dupa cati kilometrii parcursi trebuie schimbate pentru a pastra caracteristicile de catalog ale masinii?
    Costul curentului electric necesar parcurgerii acestui nr de kilometrii plus costul bateriilor ne va permite sa calculam costul pe kilometru care poate fi comparat apoi cu costul benzinei

Lasă un comentariu